کشاورزی> قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز با بیان اینکه هر میوه قاچاقی که در کشور مشاهده شد باید معدوم شود، گفت: ممکن است یک آفت نباتی از طریق واردات وارد کشور شود و درختان میوه داخلی را نابود کند.

عنایت‌الله بیابانی با بیان اینکه براساس اعلام مسئولان وزارت جهادکشاورزی واردات هر نوع محصول باغی به کشور ممنوع است، اظهارداشت: اگر میوه‌ای به شکل قاچاق وارد کشور شده، این کار به شکل واردات پیله وری از مرزهای مشترک انجام شده است.

وی اضافه کرد: معمولا زمانی‌ که واردات پیله وری در منطقه‌ای انجام می‌شود فقط برای نیازهای آن منطقه است و باید در همان مکان توزیع شود نه در سایر نقاط.

بیابانی تصریح کرد: وقتی انگور، گلابی و مرکبات مرغوب در کشور داریم نباید این محصولات به کشور وارد شود، ضمن اینکه راه مقابله با محصولاتی که به شکل قاچاق وارد شده‌اند بسیار آسان است و زمانی‌که ما کالایی قاچاق را در کشورمان مشاهده می‌کنیم باید آن را معدوم کنیم.

قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز تصریح کرد: واردات محصولات باغی از جمله مرکبات پیامدهای بسیاری دارد و این پیامدها ساختار باغات را هدف قرار می‌دهد، ممکن است یک آفت نباتی از این طریق وارد کشور شود و درختان میوه داخلی را نابود کند.

بیابانی تاکید کرد: این موضوع شوخی نیست و میلیاردها سرمایه‌گذاری مردم با این واردات بی‌رویه از بین خواهد رفت.

منبع:مهر
کد خبر 8c330cb64a284bbf83e53d05307c4388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =