کشاورزی > مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۰ درصد مطالبات تولیدکنندگان بابت خریدتوافقی شیرخام پرداخت شده است، گفت: خرید شیر از دامداران همچنان ادامه دارد.


علیرضا عزیزالهی درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات دامداران اظهارداشت: هنوز مطالبات دامداران به طور کامل پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر شیرخشک حاصل از شیرخام خریداری شده از دامداران به خارج از کشور صادر می‌شود، اضافه کرد: دولت منابع حاصل از فروش این شیرخشک را به دامداران می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با اشاره به اینکه قبلا حدود ۳۰ درصد مطالبات دامداران از محل فروش خامه، پرداخت شده بود، گفت: صادرات و فروش شیرخشک به تدریج انجام و پول آن به حساب دامداران واریز می‌شود ضمن اینکه تاکنون ۱۰ درصد از مطالبات تولیدکنندگان از این طریق پرداخت شده و مجموع پرداختی دولت به آنان به ۴۰ درصد رسیده است.

به گفته عزیزالهی در صورتی که تمام شیرخشک و خامه استحصالی به فروش برسد، دولت می‌تواند بین ۶۵ تا ۷۰ درصد مطالبات دامداران را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات تولیدکنندگان ۵ ماه پس از آغاز طرح خرید توافقی شیرخام و بسیار با تاخیر انجام شد، اظهارداشت: خرید توافقی شیرخام از دامدارن همچنان ادامه دارد.

عزیزالهی ادامه داد: تاکنون ۸۰ هزارتن شیرخام به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان از دامداران خریداری شده و میزان شیرخشک استحصالی نیز حدود ۷ هزارتن بوده است.

منبع:مهر
کد خبر 8ea00d9049014b22afe4f740490afb92

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =