مواد غذایی> بخشی از وظایف قانون انتزاع که پیش از این توسط دولت تعلیق شده بود دوباره به وزارت جهاد کشاورزی برگشت.

نهاوندیان معاون اقتصادی دولت با ارسال نامه‌ای از بازگشت وظایف بازرگانی بخش کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی خبر داده است.

مرداد ماه امسال قانون انتزاع که درباره تنظیم بازار و وظایف بازرگانی بخش کشاورزی بود به مدت دو سال تعلیق شده و این وظایف به وزارت صمت محول شده بود.

نهاوندیان در نامه‌ای که به وزرای صنعت،معدن و تجارت و جهادکشاورزی ارسال کرده است جزئیات واگذاری امور تنظیم بازاری محصولات کشاورزی را اعلام و آن را جهت اجرا ابلاغ کرد.

 متن این نامه به شرح زیر است:

بند (ب) تصمیمات جلسه یکصدو هفتادو هشتم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورخ 1399.8.11 در خصوص هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی که به تأیید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است، به شرح ذیل جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

1- مسئولیت برنامه ریزی و هماهنگی تأمین (تولید و واردات انواع نهاده‌های کشاورزی و دام و طیور) و همچنین مسئولیت تولید، عرضه و تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ تا مرحله عمده فروشی به قیمت مصوب، با وزارت جهاد کشاورزی است.

1- به منظور عرضه مکفی کالا و دسترسی مصرف کنندگان به نرخ مناسب، وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولیت تنظیم بازار کلیه کالاهای اساسی و ضروری از جمله محصولات کشاورزی و دامی در مرحله توزیع و خرده فروشی را به عهده دارد.

3- مسئولیت تصمیم گیری در مورد صادرات مرغ و تخم مرغ، با وزارت جهاد کشاورزی است.

4-وزارت صنعت، معدن و تجارت، مکلف است دسترسی کامل و برخط وزارت جهاد کشاورزی به اطلاعات سامانه جامع تجارت را تأمین نماید و حمایت‌های سیاستی و نظارتی لازم را اعمال نماید.

5-وزارت جهاد کشاورزی، مکلف است اطلاعات لازم در مورد تأمین، حمل و انبارش این کالاها را به طور برخط، از طریق سامانه جامع تجارت، در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.‌




منبع:فارس
کد خبر 8ed7a8b4ac5f4a2ab0a5ffd1dbd7e931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =