کشاورزی > رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:‌ با توجه به افزایش تولید مرکبات در کشور، دولت را مکلف کرده‌ایم که 60 هزار تن از این محصول را برای ذخیره استراتژیک شب عید به صورت تضمینی خریداری کند.

 امسال به دلیل بارندگی‌های مناسب بهاره شاهد افزایش تولید در تمام محصولات کشاورزی از جمله مرکبات، بوده‌ایم، تا حدی که طبق گزارش کمیسیون کشاورزی مجلس پیش‌بینی می‌شود تا 4 میلیون و 700 هزار تن انواع مرکبات در مناطق شمالی کشور تولید شود.

این در حالی است که باید بخش اعظمی از این محصول که مازاد مصرف داخلی است، به کشورهایی همچون روسیه به عنوان مشتری ثابت مرکبات صادر شود، اما متأسفانه مشکلاتی از جمله هزینه بالای حمل و نقل سبب شده تا قیمت تمام شده این محصول در بازار هدف بالاتر از قیمت داخلی باشد.

علی‌محمد شاعری در مورد وضعیت تولید مرکبات در کشور گفت:‌ با افزایش تولید مرکبات دولت را مکلف کرده‌ایم که از هم اکنون 60 هزار تن مرکبات برای ذخیره استراتژیک شب عید از کشاورزان استان‌های شمالی کشور به صورت تضمینی خریداری کند.

وی همچنین به موانع پیش روی صادرات مرکبات اشاره کرد و گفت: حمل و نقل یکی از این موانع است که وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرده‌ایم، تا یک هفته آینده موضوع را بررسی و مشکلات را از طریق اتحادیه‌های مرتبط برطرف کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اختصاص یارانه به حمل و نقل صادراتی را یکی دیگر از مسائلی عنوان کرد که نمایندگان مجلس بر آن تأکید داشته و دولت را مکلف به اجرای آن کرده‌اند.

به گفته شاعری، همچنین قرار است، سازمان تعاون روستایی در مراکز استان‌ها و میادین میوه و تره‌بار غرفه‌های ویژه‌ای را برای عرضه مرکبات اختصاص دهد.

وی تأکید کرد که تا به نتیجه رسیدن موضوع هر هفته بحث مرکبات را در کمیسیون کشاورزی مجلس پیگیری خواهیم کرد.

منبع:فارس
کد خبر 90fd8829528b40ffb59b5896ed1ce092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =