فود پرس -  مراسم روز مهندسی  در بخش کشاورزی که با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و ریاست سازمان نظام مهندس کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد.

در حالی که  انتظار می رفت پس از آنکه نام کشاورزی به اسم اتاق بازرگانی اضافه شد لااقل رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان  نماینده بخش خصوصی در این مراسم حضور یابد اما صندلی او و حتی کاندیداهای پرشمار بخش کشاورزی در انتخابات اتاق بازرگانی نیز در این مراسم خالی ماند تا این شبهه که هنوز بخش کشاورزی در اتاق بازرگانی به جایگاه واقعی خود دست نیافته در اذهان پررنگ ترشود و بیم آن برود  که تصاحب صندلی های هیات نمایندگان بخش کشاورزی توسط کسانی که دغدغه بخش کشاورزی را ندارند زنگ خطری  را برای دلسوزن واقعی بخش کشاورزی به صدا درآورده باشد.

ابوالحسن خلیلی، عضو هیات مدیره کانون انجمنهای صنایع غذایی به عنوان تنها کاندیدای بخش کشاورزی اتاق بازرگانی که در مراسم امروز حاضر بود در گفت و گو با خبرنگار فود پرس گفت: در همایش روز مهندسی در بخش کشاورزی که با حضور معاون اول رییس جمهور  و وزیر جهاد کشاورزی و توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد  اهمیت جایگاه بخش کشاورزی در اقتصاد کشور و ضرورت توجه به مقوله امنیت غذایی و بهبود مصرف آب در بخش  کشاورزی به عنوان دغدغه اصلی دولتمردان مطرح شد.
خلیلی افزود: معاون اول رییس جمهور طی سخنانی با اشاره به صادرات 120 میلیون  دلاری ماست در سال جاری بر اهمیت صنایع غذایی تاکید کرد.
به گفته خلیلی، جهانگیری در این مراسم از اختصاص 10 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی طی  چهار سال آینده  خبر داده است.
به گزارش فود پرس محمود حجتی، وزیر جهاد کشاوری نیز در سخنانی کمبود منابع آبی را چالش اصلی بخش کشاورزی دانست و گفت: کشت گلخانه ای یکی از راهکارهای استفاده بهینه از منابع آبی موجود است به طوری که در کشت گلخانه ای خیار 1.2 میلیارد متر مکعب آب( معادل چهار برابر حجم سد کرج) و  در کشت گلخانه ای گوجه فرنگی 2.1 میلیارد مترمکعب آب صرفه جویی می شود.
کد خبر 970605de218e45509d75eb1bf7ba5015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس وطن پرور ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    3 3
    بد اخلاقی و شیطنت برای فریب اذهان تا کجا ؟ مدیر مسئول محترم سایت خبری فود پرس مطلب غیبت کاندیداهای بخش کشاورزی در همایش روز مهندس در بخش کشاورزی که انرا به تبلیغی برای احدی از کاندیداهای محترم انتخابات اتاق بازرگانی تبدیل نمودید ، جای تاسف و گله دارد و من به نیابت از خودم ذکر دلیل میکنم : 1- چه کسی از من دعوت کرده بوده ، که من به همایش مزبور نرفته باشم ، و تا جائی که میدانم از بقیه دوستان کاندیدای بخش کشاورزی برای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی نیز چنین دعوتنامه ای نرفته است پس چگونه شما بخود اجازه میدهید که دیگران را بی توجه قلم داد کنید و اقای ابوالحسن خلیلی را تنها دلسوز بخش کشاورزی بنامید. 2- من یک فعال بخش خصوصی صد در صد در کشاورزی هستم ، که با سرمایه شخصی و صرف عمر موفق شده ام پس از سالها تلاش پتنت یک دانش فنی در بخش کشاورزی را از مرکز ملی تکنولوژی جون کائو وابسته به دانشگاه کشاورزی فوجیان چین به ایران بیاورم و سنگ بنای مرکز ایران را با پول و سرمایه خودم بگذارم ، ولی دوست عزیز مصاحبه کننده شما همیشه و در طول عمر در بخش صنایع غذائی کارمند بوده است و هست . برادر آیا دایه دلسوز تر از مادر است ؟ 3- بخش کشاورزی دقیقا مظلوم است و من با این گفته واقعا موافقم ، زیرا وقتی تولید کننده سس مایونز و ترشی لیته ، خورش قورمه سبزی عنوان کشاورز میگیرد و وارد به بخش کشاورزی میشود و کرسی کشاورز را تصاحب میکند ، مسلم است که کشاورزی ما باید نابود شود و اقای ابوالحسن خلیلی دوست عزیز من هم کاسه داغتر از آش بشوند در هر حال من اصلا قصد نام بردن از دوست عزیزم اقای خلیلی را نداشتم ، ولی چون سرکار خانم ربیعی فرمودند این مطالب عین فرمایشات ایشان بوده که منتقل گردیده و ایشان در بین کاندیداهای بخش کشاورزی اتاق حداقل بنده را بخوبی میشناسند در مقام دفاع از خودم برآمدم و متاسفم که مجبور به ذکر نام ایشان هم شدم . از شما انتظار دارم وفق قانون مطبوعات عینا با گذاشتن تصویر بنده منتشر فرمائید. عباس وطن پرور رئیس مرکز تحقیقات مهندسی تکنولوژی جون کائو ایران – چین نماینده انحصاری مرکز تحقیقات ملی جون کائو ، وابسته به دانشگاه کشاورزی و جنگلداری فوجیان چین و عضو اتاق بازرگانی
  • پاک نیت ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    3 1
    آقای وطن پرور هر رو در یک صنف هستند و تخصص اصلی ایشان داد و بیداد کردن و متشنج کردن فضا است مثل همون کاری که با آقای غنیمی فرد در خانه تهران کردند. تا دیروز در صنعت پلاستیک بودند حالا از فرصت استفاده کردند برای اینکه رای بیاورند اومدن تو کشاورزی و مدافع سینه چاک بخش مظلوم کشاورزی شدند