صنایع غذایی> عضو هیأت مدیره کانون صنایع غذایی گفت: روسیه به عنوان یک کشور مصرف‌کننده و پل ارتباطی با کشورهای اروپایی، جایگزین ترکیه و کشورهای عربی در صادرات مواد غذایی ایران می‌شود. 

علیرضا مروت‌پور اظهار داشت: کشورهای عربی تاکنون بیشتر به‌ عنوان یک واسطه برای صادرات محصولات غذایی ایران عمل می‌کردند و در این کشور، شرکت‌های بازرگانی در زمینه فروش محصولات غذایی ایران فعال بودند.

وی ادامه داد: ترکیه دارای بازار بزرگی در روسیه بود که تنش‌های اخیر باعث شد تا این بازار را از دست بدهد و در حال حاضر برای صادرات محصولات غذایی ایران به بازار بزرگ روسیه و جایگزینی کشورمان به جای ترکیه برنامه‌ریزی شده است.

مروت‌پور تصریح کرد: با اتفاقاتی که اخیراً در منطقه افتاده، روسیه به‌ عنوان یک پل ارتباطی برای صادرات محصولات غذایی ایران عمل خواهد کرد و جایگزین کشورهای عربی می‌شود.

به گفته وی، با این اقدامات میزان صادرات مواد غذایی ایران افزایش خواهد یافت و امکان حضور بیشتری در بازارهای اروپایی را خواهیم داشت.

عضو هیأت مدیره کانون صنایع غذایی تأکید کرد: جایگزینی روسیه در صادرات مواد غذایی ایران باعث می‌شود که شرکت‌های بازرگانی عربی متضرر شوند و در مقابل، بازار بزرگی در روسیه برای تولیدکنندگان ایرانی باز می‌شود.

منبع:فارس
کد خبر 97269b8700514c7f8481c2125a7520ed

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =