۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
صنایع غذایی> تولید آب بسته بندی هم به عنوان یکی ازتازه ترین محصولات اضافه شده به سبد غذایی گلها در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

تیتر 20 - اگر به تاریخ تحولات برند «مجموعه صنایع غذایی گلها» در چند دهه گذشته نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که این شرکت توانسته است نه تنها از نظر کیفیت بلکه از جنبه کمیت نیز سبد محصولات خود به مراتب ارتقا داده و همپای نیازهای عمومی جامعه و طیف مصرف کنندگان خود، به توسعه تولیدات خود اقدام نماید. 

در یکی از تازه ترین تحولات مرتبط با این مساله، دکتر مهدی کریمی تفرشی، مدیر عامل مجموعه صنایع غذایی گلها، در گفت و گویی با پایگاه خبری تیتر 20 اذعان کرد که تولید آب معدنی هم به عنوان یکی ازتازه ترین محصولات اضافه شده به سبد غذایی گلها در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

البته پیش از این که دکتر کریمی این خبر را به صورت رسمی اعلام کند در بروشور جدید این شرکت شاهد حضور آب معدنی به عنوان یکی از محصولات گلها بودیم و حالا معلوم شده است که این شرکت در نظر دارد با خرید و راه اندازی یک کارخانه آب معدنی، این کالا را نیز با برند «گلها» راهی قفسه های فروشگاهی سراسر کشور، حتی کشورهایی که مقصد صادراتی این برند هستند، بنماید. 

دکتر مهدی کریمی تفرشی، مدیر عامل مجتمع صنایع غذایی گلها زمانی مدیریت این مجموعه را در دست گرفت که این برند تنها به تولید و عرضه 35 محصول اشتغال داشت؛ اما امروزه بیش از 330 محصول در سبد کالاهای تولیدی این شرکت قرار گرفته است و روند افزایش کیفی و کمی محصولات گلها به صورت پیوسته ادامه دارد. 

مجتمع صنایع غذایی گلها در حال حاضر در شمار معدود شرکت های تولید کننده مواد غذایی در داخل کشور است که از نظر تنوع کالا بیشترین محصولات را تولید می کند و علاوه بر این با اتکا به سیستم تحقیق و توسعه خود جنبه های پنهان بازار ایران را شناسایی کرده و براساس نیازهای اضطراری و یا ضروری جامعه به تولید برخی از کالاها روی می آرود. 

خانواده نمک‌ها؛ ادویه‌جات، چاشنی‎ها، غلات، حبوبات، خشکبار، سبزیجات خشک، مکمل‌ها، انواع رشته‌ها، خانواده کافی‌ها و کنسروها (که در دست تولید است)، از جمله بخشی از محصولات تولیدی این شرکت را تشکیل می دهند. 

همچنین نبات، پودر کیک و پودر ژله هم در دسته غذاهای نیمه آماده‌ هستند که به گفته مسئولان این شرکت همگی براساس نیاز بازار و باتوجه به دستاوردهای تحقیقی واحد CRM و R&D و برای پاسخ گویی به نیازهای روزمره مشتریان تولید و عرضه می شوند.

البته همه کارشناسان و صاحب نظران حوزه تولید دست اندرکاران عرصه محصولات غذایی می دانند که با توجه به اشباع بازار آب معدنی کشور که تولید کنندگان زیادی در آن فعال هستند، حضور برند جدیدی که بتواند بخشی از سهم بازار را به خود اختصاص دهد کار ساده ای نیست. 

از نگاهی دیگر، این مساله به خودی خود نشان دهنده اعتماد به نفس و درعین حال ایمانی است که گلها به توان عملیاتی، اجرایی و کیفی خود دارد و همین مساله باعث شده است که گلها قدم در بازار پرتلاطم آب معدنی ایران بگذارد؛ بازاری که در سالهای اخیر به واسطه حرف و حدیث های بسیاری که در حاشیه آن ایجاد شده و عملکردهای غیرمسئولانه برخی از تولید کنندگان با دشواری هایی هم همراه شده است.  

نقطه قوت دیگری که برای حضور گلها در بازار آب معدنی می توان برشمرد این است که این برند به تازگی دست به اقدامات تازه ای در زمینه تنوع بسته‌بندی و استفاده از خلاقیت‌های جدید در آن زده است که با توجه به تکراری بودن اغلب بسته بندی های آب معدنی در ایران، این جنبه از قوت گلها را نیز نباید در میان المان های موفقیت احتمالی این شرکت در بازار آب معدنی نادیده گرفت. 

تفاهم‌نامه‌ای که گلها در زمینه ارتقای بسته‌بندی با مدیر وقت سازمان جهانی بسته‌بندی در ایران و نماینده اروپایی این حوزه امضا کرد، یکی از نقاط قوت این شرکت برای ایجاد یک «یک جهش و تغییر بزرگ» است که دکتر مهدی کریمی تفرشی از آن سخن می گوید. 

باید به همه این موارد صادرات قابل ملاحظه گلها به کشورهای مختلفی از جمله کانادا، فرانسه، انگلیس و آلمان و احتمال شروع صادرات به آمریکا را نیز اضافه کرد تا دست بالای گلها در آستانه حضور در بازار آب معدنی ایران بیش از پیش هویدا شود. 
کد خبر 97a3d63300314f6894775f854eb5500b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =