مواد غذایی> رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار گفت: اگرچه صادرات تخم مرغ ایران به عراق از هفته گذشته به دلیل رفع ابهامات مربوط به آنفلوانزای پرندگان آزاد شد، اما هنوز دامپزشکی عراق مجوز واردات تخم‌مرغ ایران را به گمرک کشورش نداده است.

ناصر نبی‌پور شیری رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: اگرچه پاک شدن ایران از آنفلوانزا توسط سایت سازمان بهداشت جهانی دام OIE اعلام شد و در پی آن صادرات تخم مرغ به عراق آزاد شد، اما در روزهای اخیر  هیچ محموله‌ای از تخم مرغ ایرانی به عراق وارد نشده است.

وی افزود: گفته می‌شود کانتینرهای حمل تخم‌مرغ در پشت مرز عراق مانده‌اند و گمرک عراق اجازه ورود به آنها را نمی‌دهد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه هفته گذشته وزیر کشاورزی عراق در ایران طی بازدید از برخی مرغداری‌ها از سلامت تولید محصولات طیور ایران اطمینان حاصل کرد، تصریح کرد: اما ظاهرا به دلیل برخی مشکلات هنوز اجازه واردات تخم‌مرغ ایرانی به عراق داده نشده است.

افزایش مراحل اخذ مجوز صادرات تخم مرغ به عراق

یک صادرکننده تخم مرغ هم در این رابطه گفت: دامپزشکی عراق دستور کتبی اجازه واردات تخم‌مرغ ایران را به گمرک عراق نداده و 6 کانتینر حمل تخم‌مرغ در روزهای اخیر پشت مرز عراق در انتظار صدور حکم و مجوز ورود به این کشور هستند.
وی بیان داشت: مشکل صادرات تخم‌مرغ به افغانستان هنوز حل نشده و امیدواریم در روزهای آینده با رایزنی بین مسؤلان دو کشور این موضوع هم مرتفع شود.

این صادرکننده اظهار داشت: به تازگی مراحل اخذ مجوز واردات تخم مرغ به عراق از سوی این کشور بیشتر شده، به طوری که قبلا برای واردات تخم مرغ به این کشور  اخذ گواهی از دامپزشکی ایران کافی بود، اما الان باید وزارت امور خارجه ایران، سفارت عراق هم مجوزهای صادرات را تایید کنند.

منبع:فارس
کد خبر 99fece2475e940bbbda3dd1c9642792c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =