۰ نفر
۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به تولید مازاد بر نیاز داخلی هندوانه در سال‌های گذشته، امسال تولید این محصول را کنترل کردیم و هندوانه برای ایام شب یلدا به اندازه کافی موجود است.

عباس کشاورز اظهار کرد: تولید هندوانه و سایر محصولات جالیزی در سال‌های گذشته به دلایل متعددی از جمله طولانی شدن شرایط آب و هوایی در فصل بهار که برای رشد این محصولات مساعد است، بسیار بیشتر از نیاز داخلی شد که برای سال جاری سعی کردیم تولید این محصولات را به اندازه صادرات مشخص و تامین نیاز داخلی کنترل کنیم.

وی افزود: در حال حاضر گزارش‌های رسیده از استان‌هایی مانند هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و غیره نشان می‌دهد تولید محصولات جالیزی مانند هندوانه در این مناطق مطابق دستورالعمل ابلاغ شده به آنها بوده و کشاورزان سیاست های اعلام شده را، اعمال کرده‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت اظهار کرد: تولید محصولات جالیزی و هندوانه کاهش پیدا نمی‌کند اما درصدد کنترل آن در راستای تنظیم بازار هستیم تا قیمت این محصولات بتواند در حد متعادلی باقی بماند. چرا که تولید این گونه محصولات باید به گونه‌ای باشد که طی یک هفته تا 10 روز به بازار مصرف برسد.

منبع:ایسنا
کد خبر 9ddb5e3495f6485da7108f9e6f38609b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =