معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اطلاعی از ممنوعیت مصرف اتفون ندارم، گفت: واکس برای ماندگاری و اتفون برای زودرس شدن میوه‌ها استفاده می‌شود و برای سلامتی انسان مضر نیست.


محمدعلی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: واکس یا روغن بر روی مرکبات سیب برای افزایش ماندگاری استفاده می‌شود و برای انسان مضر نیست.

وی افزود: واکس‌های نگه‌دارنده وارداتی است و در تمام دنیا برای نگهداری محصولات کشاورزی استفاده می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: واکس‌ها که مانند پارافین یک لایه بر روی میوه ایجاد می‌کند مانع تبخیر آب موجود در میوه می‌شود و موجب تازه ماندن میوه می‌شود و ماندگاری آن بالا می‌رود.

طهماسبی اظهار داشت: سطح روی سیب به صورت طبیعی یک لایه موم دارد و بخشی از این لایه چربی روی سیب طبیعی است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در مورد استفاده از گازاتیلن برای زودرس شدن برخی محصولات کشاورزی مثل گوجه‌فرنگی بیان داشت: گاز اتیلن (اتفون) هورمون پیری است که برای زودرس شدن محصولاتی مانند گوجه فرنگی و موز به کار می‌رود.

وی افزود: اتفون برای انسان مضر نیست و در محصولاتی که پس از چیده شدن قابلیت رسیدگی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طهماسبی بیان داشت: لایه زاینده گوجه فرنگی (سبز) و موز (نارس) پس از چیده شدن با استفاه از ماده اتفون (هورمون رشد) زودرس می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال اگر اتفون مضر نیست، به چه دلیل وزارت بهداشت ممنوعیت استفاده از  آن را اعلام کرده است، گفت: اطلاعی از ممنوعیت استفاده از اتفون  ندارم.

منبع:فارس
کد خبر dfe4658d12bb42dbbb6c03a49e319def

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =