پس از اضافه شدن نام "کشاورزی" به اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار، بخش کشاورزی بعد از 30 سال صاحب نمایندگان مستقیم در هیات نمایندگان این اتاق نیز شده است که می تواند موجب پیگیری سریع تر حقوق جامعه تولیدی غذا شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران، در گفتگو با ایانا با اعلام این مطلب در ارتباط با تصمیم قطعی دیروز مبنی بر اختصاص کرسی های اختصاصی به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی مرتبط در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: در 30 سالی که در اتاق بازرگانی فعالیت داشتم، همیشه به عنوان یک فعال بخش کشاورزی و صنایع غذایی، فقدان جایگاه اختصاصی این بخش را احساس می کردم.

شاهرخ ظهیری افزود: بر اساس قوانین اتاق بازرگانی، بخش کشاورزی جایگاهی در هیات نمایندگان نداشت که با تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار در مجلس، عملا زمینه حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و تاسیس شورای راهبری کشاورزی در اتاق بازرگانی نیز فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره هم، بنا بر ضرورت حضور مستقیم نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی در هیئت نمایندگان اتاق، به شورای نظارت اتاق نمایندگان پیشنهاد شد که زمینه حضور بخش کشاورزی را در اتاق فراهم کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: تا به امروز افرادی که به عنوان نماینده بخش کشاورزی در هیات نمایندگان بخش کشاورزی حضور داشتند از سهمیه وزارت صنعت معدن تجارت و با انتخاب وزیر صنعت منصوب می شدند که در این دوره با حکم شورات نظارت اتاق و اختصاص سهمیه مستقیم به بخش کشاورزی معرفی این نمایندگان به وزارت جهاد کشاوری و شخص وزیر سپرده شد.

وی تصریح کرد: با تفویض اختیارات بخش صنایع غدایی به بخش کشاورزی در قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی، این ضرورت بیشتر از قبل احساس می شد که بخش کشاورزی نمایندگانی به طور مستقیم در اتاق بازرگانی به منظور پیگیری حقوق آن ها داشته باشد.

ظهیری اظهار داشت: با تغییر نام " اتاق بازرگانی و معادن " به "اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران" و آمدن بخش کشاورزی به اتاق نیز برای اجرای قانون باید نمایندگان این بخش نیز در هیات نمایندگان حضور می یافتند که سرانجام این امر محقق شد.

وی گفت: نمایندگان بخش کشاورزی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در اسفند ماه سال جاری و برگزاری انتخابات اتاق، معرفی می شوند.

گفتنی است که در راستای اجرای ماده یک قانون بهبود فضای کسب و کار و اضافه شدن نام کشاورزی به اتاق بازرگانی، 11 کرسی انتصابی و انتخابی به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی مرتبط به اتاق بازرگانی تهران و سه کرسی به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی شهرستان‌ها اختصاص یافت.


ابراهیم نژادرفیعی
کد خبر 9e235a7c624b48c59610ad51dac257aa

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =