۰ نفر
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
مواد غذایی> نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: یکی از راهکار‌های عرضه مرغ با قیمت مصوب به بازار، تأمین دان مورد نیاز واحد‌های مرغداری است که در ۱۵ روز آخر دوره پرورش قرار دارند.

به گزارش صدا و سیما، حبیب اسدالله نژاد گفت: با توجه به این که بخش اعظم نهاده مورد نیاز واحد‌های مرغداری در ۱۵ روز آخر دوره پرورش مصرف می‌شود، باید واحد‌هایی که این شرایط را دارند در اولویت ترخیص نهاده‌های مورد نیاز قرار گیرند.

وی افزود: برای این که مشکل چندگانه‌ای قیمت مرغ در فروشگاه‌ها ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده حل شود پیشنهاد می‌کنیم واحد‌های مرغداری که در ۱۵ روز آخر دوره پرورش مرغ قرار دارند در اولویت دریافت نهاده‌ها و دان مورد نیاز با قیمت مصوب قرار گیرند.

اسدالله نژاد گفت: به این ترتیب دان مورد نیاز واحد‌هایی که سن گله‌های شان بیشتر از ۲۸ روز است باید به طور کامل و به قید فوریت تأمین شود تا این واحد‌ها بتوانند مرغ را با قیمت مصوب به بازار عرضه کنند.

نائب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی افزود: در صورت تأمین نهاده‌ها با قیمت مصوب اگر واحدی مرغ را با قیمتی بیش از مبلغ ابلاغی به بازار عرضه کند باید با آن برخورد شود، زیرا دولت تکالیف خود را در قبال آن واحد انجام داده است.
وی اضافه کرد:، ولی اگر دولت نتوانست نهاده‌ها را با نرخ مصوب تأمین کند نباید انتظار داشته باشند که مرغداران با زیان مرغ خود را عرضه کنند.

اسدالله نژاد گفت: در صورتی که ۵۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز مرغداران با نرخ مصوب به دست آن‌ها برسد به طور قطع قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده برای واحد‌های مرغداری بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود و نمی‌توان انتظار داشت که مرغداری‌ها مرغ را با حدود ۳ هزار تومان ضرر عرضه کنند.
کد خبر 9e27cb9d5b66441ca6ddd9c852546cf6

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =