دبیر انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران گفت: عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام در فروش غیر قانونی کنجاله خارج از سامانه بازارگاه منجر به انبار شدن کنجاله ها در انبارهای بخش خصوصی و ضرر و زیان کارخانجات روغنکشی شده است.

اکبر سبقتی دبیر انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم  اظهار کرد : عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام در عرضه کنجاله خارج از سامانه بازار گاه منجر به تکمیل ظرفیت انبارهای کارخانجات روغنکشی، افزایش هزینه های مالی، کپک، خودسوزی و از بین رفتن کنجاله ها شده است. 

وی تصریح کرد: عدم آشنایی مصرف کنندگان نهایی کنجاله (مرغداران و دامدارن) با فرآیند خرید تحت وب در سامانه بازارگاه یا عرضه کنجاله شرکت پشتیبانی امور دام خارج از سامانه بازارگاه و عدم داشتن نقدینگی ، عملا فروش کنجاله استحصالی با منشا ارز 4200 تومانی توسط کارخانجات روغنکشی را با چالش جدی مواجه کرده است.

سبقتی با اشاره به نامه مورخ 21 دی ماه 1398 مدیر نظارت بر توزیع کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ضرورت عرضه کنجاله در سامانه بازارگاه گفت: بر اساس این نامه هر گونه خرید و فروش خارج ازسامانه بازارگاه در حکم قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز می باشد و جا دارد مقامات مسئول با این اقدام شرکت دولتی پشتیبانی امور دام برخورد جدی کنند.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغنکشی افزود: متاسفانه  طی سالهای اخیر شرکتهای دولتی فعال در بازار کنجاله از شرایط ویژه ای در زمینه تخصیص ارز، حمل و نقل، انبارداری و فروش برخوردار بوده اند و همین امر منجر به زیان بخش خصوصی شده است.

وی همچنین برای جلوگیری از بحرانی تر شدن شرایط فروش کنجاله توسط کارخانجات اعلام کرد: فروش کنجاله توسط شرکت پشتیبانی امور دام به منظور حفظ ذخایر استراتژیک برای شرایط خاص باید متوقف شود و یا اینکه شرکت پشتیبانی امور دام نیز ملزم به عرضه قانونی کنجاله در سامانه بازارگاه شود.

کد خبر 9fe212fb8fc7485a9bcf19c9b600ae54

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =