۰ نفر
۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
عرضه محموله مرغ هایی که قرار بود برای نخستین‌بار در بورس حضوری موفق داشته باشد، با شکست روبه‌رو شد.

یک فعال بورس امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) در این باره گفت: برای نخستین‌بار حدود سه تن مرغ صادراتی توسط یک شرکت خصوصی برای عرضه در بورس کالا آماده شد.

وی افزود: با وجود آنکه پیش‌بینی می‌شد عرضه مرغ صادراتی در بورس بتواند مشتریان خاص خود را پیدا کرده و موفق عمل کند، اما با شکست روبه‌رو شد.

او خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دلیل این شکست را می‌توان در قیمت آن خلاصه کرد، زیرا قیمت مرغ عرضه‌شده در بورس گران‌تر از قیمت بازار بود و یکی از دلایل دیگر، تغییرات نرخ ارز بوده که بر خرید و فروش این کالا اثرگذار است.

این فعال بورسی با اشاره به اینکه باید ریشه‌یابی‌های اساسی در این باره انجام شود تا محصولات کشاورزی با رکود این‌چنینی روبه‌رو نشود، ادامه داد: همکاران و کارشناسان بورسی به‌دنبال کشف دلایل این عرضه ناموفق هستند.

وی از راه‌اندازی قرارداد آتی کنجاله سویا در هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: تقویت عرضه‌های نقدی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

او یادآور شد: قراردادهای آتی کنجاله سویا که چندی است توسط کارشناسان و مسئولان ذی‌ربط در حال بررسی است، در هفته آینده برای نخستین‌بار راه‌اندازی می‌شود.

گفتنی است، هفته گذشته حدود سه تن مرغ صادراتی به بورس عرضه شد که گفته می‌شود توسط شرکتی خصوصی و بدون اطلاع اتحادیه مربوطه راهی بورس کشاورزی شد.
کد خبر a26c4704ea104d4f94f9161ff3c8e34b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =