کشاورزی> نخستین نشست شورای محیط زیست وزارت جهاد کشاورزی با هدف بررسی و تطبیق سیاست های کلی محیط زیست ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب و اجرای آن در بخش کشاورزی برگزار شد.

سیاست های کلی محیط زیست کشور بیست و ششم آبان ماه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به رئیسان قوا ابلاغ شده است.
این سیاست ها برای مدیریت جامع، هماهنگ و نظام مند منابع حیاتی مانند هوا، آب، خاک و تنوع زیستی مبتنی بر توان و پایداری زیست بوم، جلوگیری از انتشار انواع آلودگی های غیرمجاز، مدیریت تغییرات اقلیم و مقابله با تهدیدهای زیست محیطی مانند بیابان زایی، پرداختن به محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک و مدیریت پسماند و پساب ها تاکید دارد که باید در بخش کشاروزی اجرا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، «محمد شجاع الدینی» مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی، از تصویب آیین نامه فعالیت شورای محیط زیست کشاورزی و آغاز فرایند تعیین راهبردهای اجرایی برای سیاست های کلی محیط زیست در این شورا خبر داد.

وی تاکید کرد وزارت جهاد کشاورزی در تغییر و اصلاح رویکردها و توجه به حفظ محیط زیست و توسعه پایدار در سطوح سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرای طرح ها و پروژه های این بخش مصمم است.
عضو کمیته ملی توسعه پایدار کشور افزود: با توجه به آثار فعالیت های کشاورزی بر محیط زیست و زندگی مردم، باید پذیرفت که پایداری محیط زیست به کشاروزی پایدار وابسته است.

وی ارائه تصمیم های یکپارچه در برنامه ریزی ها را از هدف های تشکیل شورای محیط زیست و توسعه پایدار وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.

«سیروس صدیقی» معاون دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی، گفت: این دفتر، سیاست های محیط زیست در بخش کشاورزی و منابع طبیعی را در 22 بند پیشنهاد کرده است که باید از سوی اعضای شورای محیط زیست وزارتخانه بررسی شود.
وی افزود: ما وظیفه داریم سیاست های کلی محیط زیست ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب را با مجموعه وظیفه های وزارت جهاد کشاوری تطبیق دهیم و آن را مکتوب و تصویب کنیم تا در پایان از آن سیاست های محیط زیست بخش کشاورزی بیرون آید.
صدیقی، اثربخشی این سیاست ها را مهم دانست و گفت: بیشتر کشورهایی که از وضع کنونی محیط زیست و تغییر اقلیم ضربه می خورند، کشورهای در حال توسعه اند.

بر پایه تازه ترین بررسی موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی که اوایل دی ماه امسال منتشر شد، حیات اقتصادی 28 درصد جمعیت ایران به کشاورزی پیوند خورده و سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی 32.6 درصد است.


کد خبر a3bdfc6b84e246d394c6d470c6ec46a3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =