کشاورزی> معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت در خصوص اختصاص نه هزار میلیاردریال تسهیلات از طریق بانک های عامل برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی را ابلاغ کرد. 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،هیئت وزیران در جلسه ۲۱/۳/۱۳۹۶ به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد ماده (۳۶) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) – مصوب ۱۳۹۳- تصویب کرد:

۱- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است در اجرای تبصره (۵) ماده واحده قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی- مصوب ۱۳۶۸- مبلغ نه هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۹) ریال تسهیلات از طریق بانک های عامل برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار دهد.

۲- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است نسبت به تضمین اصل و سود تسهیلات اقدام نماید.

۳- تضمین دولت نافی وظایف بانک ها برای وصول مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات نبوده و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران موظف است نسبت به بازپرداخت به موقع تسهیلات در سررسید مقرر از محل فروش محصولات خریداری شده و ضرر و زیان دریافتی اقدام نماید.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور این مصوبه را به وزارت جهادکشاورزی- سازمان برنامه و بودجه کشور بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرده است .
کد خبر a742a1aea4eb433eb7e09bfc4b5294b1

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =