کشاورزی> معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه کسری نیاز کشور به برنج در حال بررسی است، گفت: واردات برنج از سوی شرکت بازرگانی دولتی فعلا برای ذخیره استراتژیک است.

عباس کشاورز معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در مورد واردات برنج، گفت: وزارت جهاد کشاورزی هیچ‌گونه مجوزی برای واردات برنج از آبان سال گذشته تاکنون صادر نکرده است.

وی با بیان اینکه بخشی  از نیاز داخلی به برنج باید از طریق واردات انجام شود، تصریح کرد: میزان مورد نیاز و کسری در حال بررسی است اما مجوزی برای واردات تاکنون صادر نشده است.

کشاورز در پاسخ به این سؤال که مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی از مناقصه برای واردات برنج خبرداده است، گفت: شرکت بازرگانی دولتی برنج را برای ذخیره‌سازی وارد می‌کند و واردات برنج توسط این شرکت برای ورود به بازار نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: شرکت بازرگانی دولتی طبق مصوبات، باید ذخیره استراتژیک از کالاهای اساسی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما برای واردات برنج منتظر مصوبات تعرفه از شورای اقتصاد هستیم و در حال بررسی میزان تقاضا هستیم تا مقدار کسری را بدست آوریم.

پیش از این علی قنبری مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی هم تاکید کرده بود که ممنوعیت واردات برنج از 23 اکتبر برداشته شده و مناقصه‌ای برای خرید برنج از بازار بین‌المللی اعلام شده است.

وی همچنین با ابراز امیدواری برای مناقصه دیگر در مورد واردات برنج تصریح کرد: در فصل تولید واردات برنج متوقف شد اما اکنون با اتمام برداشت ممنوعیت واردات به طور خودکار برداشته شده است.

براساس این گزارش: طبق برآورد وزارت جهاد کشاورزی با حدود 150 هزار تن افزایش تولید، امسال نزدیک به یک میلیون و 800 هزار تن برنج در کشور تولید شد.

منبع:فارس
کد خبر a84aaeb4a2284a589b343e056140bcce

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =