۰ نفر
۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
یک متخصص تغذیه گفت: نوشابه مواد مغذی شیر مادر را از بین می‌برد.

دکتر مهرنوش کریمی اظهار کرد: یکی از نوشیدنی‌هایی که در چند سال اخیر مصرف آن افزایش یافته، نوشابه است.

وی افزود: مصرف نوشابه به گونه‌ای در فرهنگ ما رسوخ کرده که در سر میزها و سفره‌های غذا حتما باید نوشابه باشد؛ به طوری‌که اکثر اعضای خانواده عقیده دارند که غذا بدون نوشابه از گلو پایین نمی‌رود.

وی ادامه داد: ایرانیان رکورددار مصرف نوشابه در دنیا هستند و بیش از مردم سایر کشورها به این نوشیدنی مضر و بی‌خاصیت علاقه دارند.

کرمی افزود: نوشابه دارای مواد افزودنی به عنوان طعم دهنده و رنگ دهنده‌ها است و به میزان قابل توجهی مواد قندی را در خود جای داده است.

این متخصص تغذیه ابراز کرد: به طور تقریبی در هر بطری یک لیتری نوشابه صد گرم قند وجود دارد که این قند انرژی زیادی را تولید می‌کند و می‌تواند زمینه‌ساز بیماری چاقی باشد.

وی یادآور شد: کسانی که بیش از اندازه نوشابه مصرف می‌کنند، مستعد بیماری‌های همچون بیماری‌های قلبی - عروقی، چاقی، پوکی استخوان و دیابت هستند.

کریمی اضافه کرد: مصرف نوشابه باعث می‌شود گاز آن حجم معده را پر کرده و سیری کاذب بوجود آورد در نتیجه فرد دچار سوء تغذیه ‌شود.

وی ادامه داد: مادرانی که به فرزندان خود شیر می‌دهند نباید از نوشابه استفاده کنند؛ چراکه باعث ازبین رفتن مواد مغذی شیر آنها شده و نوزادشان دچار سوء تغذیه می‌شود.

وی در پایان گفت: نوشابه راه را برای جذب آهن می‌بندد. به همین دلیل کسانی که زیاد از حد نوشابه مصرف می‌کنند غالبا ازکم خونی رنج می‌برند و افرادی که می‌خواهند زندگی سالم و طولانی داشته باشند باید دور مصرف نوشابه را خط بکشند و آب به همراه مقداری آب لیموی تازه را جایگزین آن کنند.

منبع:ایسنا
کد خبر a982ccbcb7d94ed8824e6fc371f8bc1e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =