کشاورزی> ۳.۲میلیون تن گندم تاکنون در ۲۷ استان کشور به ارزش ریالی ۳۷۰۰ میلیارد تومان خریداری شده‌است.


مدیر عامل شرکت بازرگانی دولت گفت: 800 مرکز فعال خرید این شرکت در سراسر کشور، طی حدود 75 روزی که از شروع فصل خرید تضمینی گندم در کشور می‌گذرد، 3.2 میلیون تن از این محصول را خریداری و ذخیره‌سازی کرد‌ه‌اند که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان گندم خریداری شده در قالب بیش از 500 هزار محموله در 27 استان به مراکز خرید تحویل گردیده است.

علی قنبری متوسط افت گندم‌های خریداری شده در کشور را برای هر یک از افت های مفید و غیر مفید 1.1 درصد اعلام و تصریح کرد: کل افت به 3 درصد نیز نمی‌رسد که نشان دهنده‌ی کیفیت بالای گندم‌ها است.

وی با بیان اینکه بیشترین خرید گندم در استانهای خوزستان، گلستان و فارس انجام شده‌است تشریح کرد: تاکنون در استان خوزستان 955 هزار، گلستان 790 هزار و فارس 420 هزار تن گندم خریداری شده‌است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: استان اردبیل نیز اگر چه کار خرید را به تازگی آغاز کرده، اما تاکنون 115 هزار تن گندم خریداری نموده که پیش بینی می‌شود در سالجاری در این  استان رشد قابل ملاحظه‌ی تولید و خرید تضمینی را شاهد باشیم.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی از پرداخت 2850 میلیارد تومان بابت خرید گندم به کشاورزان تاکنون خبر داد و مهمترین چالش فعلی خرید را تامین نقدینگی به موقع اعلام کرد.

قنبری با بیان اینکه در روزهای اوج خرید تضمینی گندم کشور و عرضه‌ی بیشتر این محصول به مراکز خرید قرار داریم گفت: پرداخت‌ها تاکنون به واسطه‌ی همکاری و تعامل خوب و شایسته‌ی تقدیر بانک عامل، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور انجام شده‌است؛ لیکن برای به روز کردن پرداخت‌ها نیاز به تخصیص و تأمین اعتبار خرید از سوی دستگاههای ذیربط است تا خرید با سرعت بیشتر انجام شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکیدکرد: طی ماههای تیر، مرداد و شهریور ماهانه به 1500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا تحویل گندم و پرداخت بهای گندم‌ها به موقع انجام شود.


منبع:تسنیم
کد خبر ab954af7544a40a5a519dbaad4de2723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =