صنایع غذایی> در حالی وزارت بهداشت درخواست ۱۷۰ هزار تن روغن پالم برای مصرف در صنایع غذایی داشته است که کل نیاز مصرفی این صنعت در سال گذشته ۱۷ هزار تن بوده و دلیل تقاضای بیش از ۱۵۰ هزار تن مابقی مشخص نیست.


وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در 26 فروردین امسال برآورد میزان مصارف انواع روغن پالم در صنایع مجاز را به ستاد تنظیم بازار اعلام کرده است. براساس این بخشنامه، سقف کل واردات انواع روغن پالم در سال 94 به میزان 420 هزار تن برآورد شده که حدوداً 170 هزار تن آن برای صنایع غذایی شامل بستنی ، اسنک ، مینارین و مارگارین و 250 هزار تن برای صنایع روغن نباتی مورد نیاز است.

جزئیات بیشتر این بخشنامه در اختصاص روغن پالم به صنایع غذایی به شرح جدول زیر است:



 وزارت بهداشت در این بخشنامه در حالی سقف روغن پالم صنایع غذایی را 170 هزار تن در سال 94 اعلام کرده است که مجموع روغن پالم مورد نیاز این صنعت در سال 93 حدود 17 هزار و 774 هزار تن بوده است. حال این موضوع که وزارت بهداشت براساس چه مستنداتی اقدام به اعلام نیاز 170 هزار روغن پالم برای صنایع غذایی کرده امری است سوال بر انگیز!

علاوه بر این موضوع عدم انتشار نام روغن پالم در محصولات لبنی، بستنی و شکلات هم دیگر موضوع مبهم به شمار می آید چرا که در هیچ یک از بسته بندی‌ها در بخش ترکیبات این محصولات حرفی از روغن پالم گفته نشده و وزارت بهداشت مجوز استفاده از این روغن را در تحت عنوان روغن جانشین کره کاکائو ،شورتنیگ و یا روغن نباتی صادر کرده است.

به عنوان نمونه به تصویر توضیحات بسته بندی این بستنی دقت کنید:





منبع:تسنیم

کد خبر af212621d559478ab792f3cfba18e546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =