رییس سازمان ملی استاندارد با تأکید بر تغییر رویکرد سازمان ملی استاندارد درخصوص موضوع کیفیت، گفت: همه اجزا جامعه باید به موضوع استاندارد اعتقاد داشته باشند.


نیره پیروزبخت در مراسم روز ملی کیفیت با اشاره به اینکه موضوع کیفیت و استاندارد فقط مختص به یک سازمان نیست، اظهار داشت: مردم از سازمان ملی استاندارد نه تنها اجرای استاندارد را در سطح جامعه می خواهند بلکه انتظار دارند که موضوع کیفیت را مدیریت و ارزیابی کند.

وی با بیان اینکه در موضوع کیفیت سه ارزیابی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: نخست باید یک مجموعه اعتقاد و اعتماد به کیفیت وجود داشته باشد و در گام بعدی باید کل سازمان ها به این اعتقاد داشته باشند که لازم است کیفیت را رعایت کنند اما متأسفانه هنوز در اجرا این اعتقاد ایجاد نشده است.

وی با اشاره به تغییر رویکرد سازمان ملی استاندارد درخصوص موضوع کیفیت، افزود: اخیرا معاونت ارزیابی کیفیت در سازمان ملی استاندارد ایجاد شده تا به موضوع کیفیت با اهداف جدید بپردازد.البته در این مسیر ارائه جوایز بخشی کیفیت نیز بسیار حائز اهمیت است.

 پیروزبخت در ادامه صحبت های خود با اعلام اینکه همه اجزا جامعه باید به موضوع استاندارد اعتقاد داشته باشند، گفت: طی سال های اخیر در موضوع کیفیت با کش و قوس های فراوانی مواجه بوده است به نحوی که هنوز در جامعه این مسیر به صورت تفکیک شده مورد ارزیابی قرار نگرفته است.

رییس سازمان ملی استاندارد اضافه کرد: در یک سال اخیر مفهوم کیفیت در اجزا و حاکمیت در حال نهادینه شدن است اما برای اهتمام به کیفیت به رویکردهای جدیدی نیاز داریم. البته در حال حاضر هم کیفیت از محدوده بنگاه های اقتصادی خارج شده و این موضوع در تمام اجزای جامعه جریان پیدا کرده است.

 وی در ادامه به موضوع کیفیت بنزین اشاره کرد و افزود: استاندارد بنزین در سال 80 تدوین و پیش بینی ها بر این بود که تا سال 90 بنزین پاک در سطح جامعه عرضه شود اما آیا هم اکنون بنزین پاک عرضه می شود!

پیروزبخت بر لزوم مدیریت ریسک کیفیت در تمام بخش ها تأکید کرد و افزود: امیدوارم با کمک تمام های بخش کشور بتوانیم در آینده با کسب جوایز بین المللی کیفیت جایگاه مناسبی را در تولید محصولات و خدمات با کیفیت در جهان کسب کنیم .

منبع:تسنیم
کد خبر b0d88f150c6c49f5997a5c23ead4d88d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =