رییس سازمان ملی استاندارد ایران استاندارد بودن برنج کوب‌هایی که اخیرا وارد بازار شده‌اند را تایید نکرد و گفت: از هفته آینده وظیفه نظارت بر بنزین وارداتی به کشور بر عهده سازمان استاندارد خواهد بود.

نیره پیروزبخت امروز در نشست خبری درباره خبر منتشر شده مبنی بر وقوع تقلب در بازار مواد غذایی در خصوص استفاده از برنج کوب‌ها اظهار کرد: من نیز این خبر را شنیده‌ام و به سرعت دستور پیگیری آن را صادر کرده‌ام. فعلا نمی توانم در این زمینه اظهارنظر قطعی کنم.

وی گفت:‌ البته مصاحبه یکی از صاحبان دستگاه ها را خواندم که گفته بود "با دستگاه های نظارت برای استفاده از برنج کوب هماهنگی کردیم" که از این موضوع اطلاعی ندارم و آن را تکذیب می کنم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: برنجی که با دستگاه برنج کوب تولید شود دیگر یک محصول کشاورزی نیست بلکه یک محصول صنعتی است و هنوز هیچ استانداردی برای برنج صنعتی تدوین نشده است که سازمان استاندارد باید برای آن استاندارد لازم را تدوین کند و هم اکنون درحال انجام این کار هستیم.

وی افزود: بنابراین برنجی که با برنج کوب تولید می‌شود باید حتما قبل از توزیع در کنترل و نظارت قرار بگیرد.

دامپزشکی هم به ما بپیوندد

پیروزبخت در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره اظهارات اخیر رییس سازمان دامپزشکی بلامانع بودن استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی تحت نظارت نظارت دامپزشکی اظهار کرد:‌ در حال حاضر سازمان استاندارد و وزارت بهداشت بر ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآورده‌های گوشتی تاکید دارند و امیدوارم به زودی سازمان دامپزشکی نیز به صف ما ملحق شود.

وی اضافه کرد: خمیر مرغ در برخی کشورها تولید می شود اما مورد استفاده آن برای خوراک دام و حیوانات است و برای تولید فرآورده‌های گوشتی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

رییس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: بار دیگر تصریح می کنیم که استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس ممنوع است.

راه اندازی پیشرفته‌ترین آزمایشگاه بنزین کشور در بندرعباس

وی از راه اندازی به روزترین و کامل ترین آزمایشگاه بنزین کشور در بندرعباس طی هفته آینده خبر داد و افزود: از این پس وظیفه نظارت بر کل بنزین وارداتی به کشور بر عهده سازمان استاندارد خواهد بود. شورای عالی استاندارد نیز به زودی این موضوع را طی مصوبه‌ای اعلام خواهد کرد.

پیروزبخت گفت: در مورد بنزین تولید داخل نیز در صورت اعلام نیاز آمادگی کنترل کیفیت و استاندارد آن را داریم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران از برگزاری روز جهانی استاندارد در بیستم مهر ماه امسال در سالن همایش‌های صدا و سیما خبر داد و گفت: شعار امسال روز جهانی استاندارد "استانداردها، ترازکننده میدان رقابت" است.

منبع:ایسنا
کد خبر 3ea3a928fc39466a9bdfb856c0b60606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =