رییس سازمان شیلات ایران گفت: ظرفیت تولید بالایی برای تولید ماهی در قفس در دریا وجود دارد و با اعلام آمادگی بخش‌ خصوصی، پیش‌بینی می‌شود سال آینده ۱۰۰۰ تن تولید شود.


حسن صالحی رییس سازمان شیلات ایران در مورد پرورش ماهی در قفس در دریا گفت: پرورش ماهی در قفس کار جدیدی است که از سال گذشته یک مقدار سرعت گرفته است.

وی افزود: براساس مطالعات انجام شده در دریای خزر، خلیج‌فارس و دریای عمان ظرفیت بسیار بالایی برای پرورش ماهی در قفس وجود دارد.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه بخش خصوصی در حال ورود به کار است، گفت: سال گذشته تعداد محدودی قفس در دریا نصب شد و برنامه تا پایان سال نصب بیش از 50 قفس با کمک بخش خصوصی در دریا است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بحث‌های جدی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسعه پرورش ماهی در قفس است، تصریح کرد: سازمان شیلات در نظر دارد تا پس از آغاز کار بخش خصوصی برای تهیه بچه ماهی، غذای ماهی و پشتیبانی‌ دیگر خدماتی را به این بخش ارائه دهد.

رئیس سازمان شیلات درباره میزان تولید ماهی از طریق پرورش ماهی در قفس گفت: تولید تاکنون محدود بوده در منابع آبی مثل آب‌بندان‌ها و بعضی از سدهای کشاورزی که امکان پرورش در محیط‌های محصور وجود دارد، حدود 500 تن و در دریا حدود 150 تن پرورش داده‌ایم.

 صالحی بیان داشت: پیش‌بینی تولید برای سال آینده بیش از هزار تن تولید ماهی در قفس در دریا است و بخش‌های خوبی از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری اظهار تمایل کرده‌اند.

وی افزود: برنامه‌ریزی ما روی گونه‌های با ارزش اقتصادی بالا است و طبق برنامه در جنوب کشور گونه‌هایی مثل شانک، سویتی، هامون و در شمال هم پرورش ماهیان خاویاری و آزاد ماهیان تولید می‌شود.

رئیس سازمان شیلات با توجه به محدودیت‌ آب شیرین در کشور اظهار امیدواری کرد: بتوان در تولید آبزی‌پروری در آینده سهم ماهیان پرورشی افزایش یابد.

منبع:فارس
کد خبر b0ed5dacc595470e849818cf35c511dc

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =