به گزارش سلامانه، خدیجه رحمانی متخصص تغذیه گفت: مواد غذایی به گروه‌هایی تقسیم می‌شود که هر روز تمام افراد از کودک تا سالمندان متناسب با سن و جنس خودشان یک مقدار مشخصی موارد مورد نیاز بدن خود را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: هر فردی باید مواد غذایی اصلی دریافت کند و دسر‌ها اصلا جزو مواد غذایی مهمی نیستند آن‌ها را به عنوان تنقلات که کالری بیشتر دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رحمانی بیان کرد: اگر دسر را در مقایسه با ریز مغذی‌ها بسنجیم کالری بسیار زیادی دارند به همین دلیل اصلا در شرایط عادی توصیه نمی‌شود.

وی اظهار کرد: البته افرادی که سوء تغذیه دارند برایشان دسر مناسب است که کالری فراوانی دارد اما فقط بدن این افراد به کالری زیادی نیاز ندارد بلکه باید فرد کالری و پروتئین را با هم دریافت کنند.

این متخصص تغذیه خاطر نشان کرد: برای خوردن میوه‌ها هم باید بین وعده‌های غذایی میل کنید و جز وعده غذایی خود قرار ندهید.


کد خبر b222e8fdad9f437f9715b3764ab4fe4f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =