مواد غذایی> بر اساس مطالعات به عمل آمده مصرف برخی مواد‌غذایی حافظه افراد را بطور عجیبی کاهش می‌دهد.

مصرف برخی غذاها به شدت به مغز آسیب زده و اختلالاتی را در حافظه و توانایی‌های شناختی افراد ایجاد می‌کند و این نوع غذاها جزء بخش جدایی نا‌پذیر رژیم‌غذایی افراد گشته است.

حال لازم است با برخی از انواع این غذاها آشنا شده و از مغز خود محافظت کنید.

توفو (سویا)

با توجه به مطالعات به عمل آمده در مجله دمانس ارتباط قوی بین مصرف این خوراکی و اختلالات شناختی وجود دارد. آزمایشات نیز نشان می‌دهند که افراد مصرف‌کننده سویا به میزان 9 وعده در هفته بیشتر با چالش‌های مربوط با حافظه در ارتباط هستند.

سدیم

اگرچه تاثیرات سدیم بر بیماری‌های قلبی-عروقی و پرفشاری خون از قبل شناخته شده است، اما باید گفت که این ماده بر روی توانایی‌های شناختی اثرات منفی خواهد گذاشت. محققان کانادایی با انجام آزمایشاتی بر روی افراد 67 تا 84 سال دریافتند که بیشترین میزان تاثیر سدیم بر روی افرادی بوده است که فعالیت پایین بدنی داشته‌ان. بر اساس تحقیقات انجام ورزش‌های منظم می‌توان از اثرات مخرب سدیم بر روی مغز و بیماری‌های قلبی-عروقی کم کرد.

چربی‌های ترانس

مطالعات نشان می‌دهد مصرف این نوع چربی‌ها باعث می‌شود تا حافظه به خوبی کار نکرده و افراد در حفظ کردن دفعات و شماره‌ها دچار مشکل شوند.

طی آزمایش از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا در طول روز 3/8 گرم از این چربی‌ها مصرف کرده و برای شناسایی آمده شوند. در پی این آزمایش به ازای هر گرم از این چربی افراد شرکت‌کننده تنها قادر به یاد‌آوری 0/76 درصد کلمات بودند.

این بدن معناست که افراد مصرف‌کننده بالای چربی ترانس تنها قادر هستند روزانه 65 کلمه را به یاد آورند این در حالی است که متوسط یاد‌آوری کلمات 88 عدد بود.

ماهی تن

اگرچه مصرف این ماده‌غذایی بسیار راحت و آسان است اما باید توجه داشت که مضرات ناشی از آن گاه می‌تواند جبران نا‌پذیر باشد.
بر اساس مطالعات مصرف سه وعده در هفته ازگونه‌های زنجیره ماهی‌های تن با خطر اختلالات شناختی همراه است. چرا که مصرف این گونه غذایی سطح جیوه خون را بالا برده و برای سلامتی مناسب نیست.


منبع:باشگاه خبرنگاران
کد خبر b34770ce39984ad885335fbe141ee9ed

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =