۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
کشاورزی> مدیرکل محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش ۲.۵ درصدی تولید و رشد ۲۲ درصدی میزان صادرات محصولات سبزی و صیفی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسین اصغری با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار ما اظهارکرد: تولید محصولات سبزی و صیفی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۲.۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: تولید محصولات سبزی و صیفی از ۲۸ میلیون و ۱۲۱ هزار تن در سال زراعی ۹۸-۹۷ به ۲۸ میلیون و ۸۴۸ هزار تن در سال زراعی ۹۹-۹۸ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم مشکلات مبادلات تجاری ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا، میزان صادرات محصولات سبزی و صیفی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۲۲ درصد رشد داشته و از ۳ میلیون و ۷۳۵ هزار تن در سال ۹۸ به ۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تن در سال ۹۹ رسیده است.

مدیرکل محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تولید بذر سبزی و صیفی در داخل کشور تصریح کرد: در تولید بذر گواهی شده سبزی و صیفی رشد ۲۱۵ درصدی داشته ایم و از ۱۹۰ تن در سال ۹۸ به ۵۹۹ تن در سال ۹۹ رسیده ایم.

اصغری، رشد تولید بذر هیبرید خیار و گوجه فرنگی در سال ۹۹ را ۳۵۶ درصد عنوان کرد و افزود: میزان تولید بذر هیبرید خیار و گوجه فرنگی در سال ۹۸، ۴.۶ میلیون عدد بود که به ۲۱ میلیون عدد در سال ۹۹ رسیده است.

مدیرکل محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی درباره برنامه کاهش واردات بذر سیب زمینی گفت: در سال ۱۴۰۰، کاهش واردات ۷۲ درصدی بذر سیب زمینی نسبت به سال ۹۹ هدفگذاری شده است.

اصغری با بیان این که واردات بذر سیب زمینی نسبت به سال ۹۸، ۴۶ درصد کاهش داشته است، افزود: واردات بذر سیب زمینی در سال ۹۹، یک هزار و ۷۹۰ تن و در سال ۹۸، ۹۲۴ تن بود و طبق برنامه در سال ۱۴۰۰ به ۵۰۰ تن خواهد رسید.
کد خبر b6deaeb5ae54457ba52656577526436f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =