کشاورزی> وزیر امنیت غذایی پاکستان در گفت و گو با سفیر ایران در این کشور گفت: پاکستان می‌تواند همه برنج وارداتی مورد نیاز ایران را تامین کند.

به گزارش گلوبال ویلیج, سید فخار امام، وزیر امنیت غذایی پاکستان, در گفت‌‌و‌گوی تلفنی با سید محمدعلی حسینی، سفیر ایران در پاکستان، با استقبال از پیشنهاد ایران برای حذف تعرفه وارداتی بر محصولات کشاورزی گفت: پاکستان پتانسیل بالایی برای صادرات برنج, انبه, پیاز, سیب زمینی, شیلات و دام زنده دارد.

وی همچنین مدعی شد: پاکستان می‌تواند تمام برنج وارداتی مورد نیاز ایران را تامین کند چرا که ۸ میلیون تن تولید برنج دارد.

وزیر امنیت غذایی پاکستان گفته است که این کشور در صادرات خود با چالش هایی مواجه است اما با در پیش گرفتن سیاست های درست صنعت کشاورزی این کشور در حال متحول شدن است.

فخار امام می‌گوید عمران خان, نخست وزیر کنونی پاکستان, کمک کرده تا میلیون ها روپیه سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیقات کشاورزی انجام شود و همین امر موجب شده تا سال گذشته شاهد افزایش قابل توجه تولید ذرت, گندم و برنج در این کشور باشیم.

این وزیر پاکستانی در گفت‌و‌گو با سفیر کشورمان با قدردانی از روابط دوستانه بین دو کشور که از سال ۱۹۴۷ آغاز شده گفت ایران نخستین کشوری بود که دولت پاکستان را پس از استقلال به رسمیت شناخت.

سفیر کشورمان هم تاکید کرد که ایران چندین محصول کشاورزی را از پاکستان وارد می‌کند و در کنار بالابردن واردات برنج می تواند بازار خوبی برای دام زنده و گوشت قرمز و شیلات پاکستان باشد.

سفیر کشورمان همچنین تاکید کرده که ایران ۱۰۴ مگاوات برق به پاکستان صادر می کند و با توجه به ۹۰۰ کیلومتر مرز دو کشور آنها می توانند از این فرصت برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی استفاده کنند.

منبع:فارس
کد خبر b79524c82ff1406989ea0fbb1cb0b5e4

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =