نشست مشترک هیات تجاری روسیه و مدیران دولتی و خصوصی بخش کشاورزی ایران در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.


طی نشستی با حضور هیات اعزامی شورای تجاری روسیه - ایران و جمعی از مسئولین ذی ربط وزارت جهاد کشاورزی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی، مذاکرات فشرده ای در خصوص نحوه تامین مایحتاج کشاورزی روسیه برای ماه های دسامبر و ژانویه صورت گرفت.

در این نشست، هومن فتحی، مدیر کل بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی بر آمادگی کامل بخش کشاورزی کشورمان در افزایش صادرات محصولات مورد نیاز طرف روسی تاکید کرد.

ملینیکوف رئیس شورای تجاری روسیه – ایران هدف از سفر خود و هیات همراه را در وحله اول عقد قرارداد برای واردات محصولات مورد نیاز فروشگاه های زنجیره ای روسی یرای ایام تعطیلات ژانویه و نیز مذاکره برای ارسال مستمر کالاهای کشاورزی ایران به روسیه در دراز مدت برشمرد .

در این نشست، صفائی، مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ظرفیت های تولیدی و صادراتی اتحادیه های تحت پوشش آن سازمان را به طرف روسی معرفی کرد. همچنین مدرس مدیر کل دفتر توسعه تجارت، رادفر مشاور معاون وزیر در امور باغبانی نیز در این نشست ضمن تشریح سیاست های وزارت جهاد کشاورزی راهکارهای پشتیبانی و تسهیل تامین کالا ها ی کشاورزی به روسیه را مطرح کردند .

در این نشست، اعضای هیات روسی حجم و تنوع محصولات مورد نیاز خود را اعلام و در مقابل مدیران عامل اتحادیه ها، تولید کنندگان و صادر کنندگان ایرانی نیز اطلاعات اولیه در خصوص مسائل تجاری را جویا شدند.

بر این اساس مقرر شد طی یک برنامه فشرده ظرف چند روز آینده هیات روسی به صورت جداگانه با صادر کنندگان و تولید کنندگان عمده مذاکره و قراردادهای واردات را نهایی نمایند . همچنین بازدید هایی از مراکز عمده بسته بندی و سرد خانه ای محصولات باغی و صیفی و نیز بازدید از کارخانجات لبنیات برای هیات روسی پیش بینی شده است .

بازدید سفر هیات روسی از ایران در اجرای توافقات راهبردی محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با فدروف وزیر کشاورزی روسیه در جریان سفر دو ماه قبل حجتی به مسکو صورت گرفته است.

منبع:ایانا
کد خبر b7aae9c4951f484bad750245d6da0330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد نهضتی ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    سلام.احتراما خواهشمندست ترتیبی اتخاذ فرمایید.تا در جلسات مشترک ازما که مدت 37 سال در کشت و صنایع غذایی وتبدیلی میباشیم .همچنین عضو وهیت مدیره تشکلهای مربوطه نیز میباشیم دعوت لازم بعمل اورند