بر اساس فعالیت‌های آموزشی و مبارزه‌ای که در جهاد کشاورزی استان گیلان انجام شد، مگس زیتون به‌طور کامل مهار شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان رودبار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: استان رودبار با 27 درصد استحصال، بیشترین میزان روغن‌کشی از محصول زیتون در کشور دارد، به‌طوری که از هر 100 کیلوگرم زیتون تولیدی در شهرستان، 27 کیلوگرم روغن به‌دست می‌آید.

مسلم طوفان با بیان اینکه شهرستان رودبار به‌دلیل داشتن آب و هوای مدیترانه‌ای و موقعیت جغرافیایی مناسب، زیتون باکیفیتی تولید می‌کند، افزود: تقاضا برای خرید زیتون تولیدی خود رودبار زیاد است، به همین منظور هرساله از شهرهای دیگر کشور نیز زیتون به رودبار وارد و در صنایع غذایی فرآوری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید امسال شهرستان رودبار 15 هزار و 500 تن است که نسبت به سال گذشته افزایش 20 درصدی داشته است.

طوفان با اشاره به اینکه محصول امسال عاری از هرگونه بیماری است، ادامه داد: بر اساس فعالیت‌هایی که در جهاد کشاورزی استان گیلان انجام شده، مگس زیتون به‌طور کامل مهار شد.

وی تصریح کرد: در این زمینه کشاورزان و مسئولان ذی‌ربط و حتی مجلس و استانداری همکاری‌های بسیار مناسبی با وزارت جهاد کشاورزی داشتند.

توزیع نهاده رایگان برای مبارزه با مگس زیتون

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان رودبار یادآور شد: استانداری گیلان برای مبارزه با آفت مگس زیتون، 250 میلیون تومان اعتبار به بخش کشاورزی اختصاص داد که به‌صورت نهاده رایگان در میان کشاورزان توزیع شد.

طوفان تأکید کرد: این نهاده‌ها به‌خوبی از طریق دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی در میان تمام کشاورزان منطقه برای مبارزه با مگس زیتون توزیع شد.

وی اظهار داشت: کلاس‌های آموزشی نیز برای مبارزه با مگس زیتون با حضور باغداران در مساجد و باغ‌های زیتون منطقه برگزار شد.

طوفان در پایان گفت: امروز به جرأت می‌توانم اعلام کنم که امسال محصولی 100 درصد سالم به مصرف‌کنندگان و عاری از آفت به مردم ارائه می‌دهیم.
کد خبر b81210fb60d3408b822d59337e9ab654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمتی ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    متاسفانه این صحبت ها واقعیت ندارد و بیشتر جنبه تبلیغات دارد. ضمنا ضریب تبدیل زیتون با روغن نیز واقعیت نداشته و بر حسب واریته زیتون بسیار متفاوت است و میتواند از 15 تا بهترین حالت برای برای واریته خاصی از زینون که مقدار آن نیز محدود است تا 27% می رسد.