غذا و تغذیه> مصرف این میوه خشک مغذی می تواند یکی از مهمترین عوامل بروز پوسیدگی و خرابی دندان باشد.

مراقب باشید در خوراکی های فرزندانتان از آن زیاد استفاده نکنید. برخی مواد خوراکی دیگر می توانند در پوسیده شدن دندان هایتان بسیار تاثیرگذار باشند

طبق یافته اخیر محققان، با وجود فواید غذایی اثبات شده کشمش، این ماده خوراکی می تواند تاثیر معکوسی بر سلامت دندان بچه ها داشته و موجب بروز مشکلات شدیدتری در زندگی آینده شان شود.

«سارا سابیر»، دندانپزشک دانشگاه سالفورد انگلستان، جدی ترین عامل پوسیدگی دندان ها را کشمش و میوه های خشک عنوان می کند. به گفته وی، درحالی که این مواد خوراکی سرشار از ویتامین ها هستند، اما میزان قند موجود در آنها بی نهایت برای دندان کودکان مضر است.

وی در ادامه عنوان می کند که یک پاکت کوچک کشمش معادل حاوی حدود ۸ قاشق چایخوری شکر است. میزان مصرف قند روزانه مجاز برای کودکان ۴ تا ۶ سال، بیش از ۵ حبه قند نیست. برای کودکان ۷ تا ۱۰ سال، نباید بیش از ۶ حبه قند باشد.

به گفته این دندانپزشک، کشمش با وجود داشتن حالت چسبندگی به دندان ها می چسبد و از این رو منبع ماده قندی برای مدت زمانی طولانی در دسترس باکتری ها قرار می گیرد، که این مسئله می تواند منجر به پوسیدگی دندان ها در طولانی مدت شود.

وی در ادامه به سایر مواد خوراکی مضر برای دندان ها از جمله به یخ، مواد خوراکی اسیدی، قهوه، مواد خوراکی چسبنده، چیپس، نوشیدنی های شیرین اشاره می کند.

منبع:برنا
کد خبر b91e4cd44b59466b9c74ab187e4aa70d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =