عضو هیات مدیره انجمن قارچ کشور گفت: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه منجر به رونق گرفتن صادرات محصولات کشاورزی و به خصوص قارچ خواهد شد.

عباس رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: پس از اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، این کشور در تامین محصولات کشاورزی خود از اروپا دچار مشکل شده و خواستار تامین محصولات کشاورزی از بازار ایران است.

وی افزود: قارچ نیز یکی از محصولاتی است که زمینه صادراتی بسیار مناسبی دارد و در نظر داریم تا یک ماه آینده با ایجاد یک مرکز در کشور روسیه قارچ تولیدی خود را به این کشور صادر کنیم.

مدیر عامل اتحادیه قارچ البرز خاطرنشان کرد: استان البرز با تولید سالانه 23 هزار تن رتبه نخست تولید قارچ کشور را به خود اختصاص داده است و از توانایی خوبی برای صادرات قارچ به کشور روسیه برخوردار است.

وی ادامه داد: از 23 هزار تن قارچ تولیدی استان البرز حدود 2000 تن به خارج از کشور صادر می‌شود که از این نظر نیز البرز را در جایگاه نخست صادرات قارچ قرار می‌دهد و امیدوارم با شرایط به وجود آمده صادرات قارچ استان افزایش داشته باشد.

رنجبر گفت: با توجه به قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی توسط انجمن‌های صنفی، از یک ماه پیش شاهد بهبود تولید قارچ در استان بوده‌ایم و پیش بینی می‌کنیم این وضعیت ادامه داشته باشد.

وی ضمن انتقاد از مدیریت میادین میوه و تره بار گفت: میادین میوه و تره بار همچنان دست دلالان است و تولید کنندگان محصولات کشاورزی از سود واقعی محصولات خود محرومند که توجه مسئولان مربوطه را برای حل این معضل می‌طلبد.
کد خبر b950f467a7394e11b4e5e7b290f2602c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =