فود پرس - اعضای هیات موسس کانون کارآفرینان توسعه گرا در جمع خبرنگاران فعالیت رسمی این کانون را رسما اعلام کردند.

به گزارش فودپرس، در آستانه انتخابات اتاق های بزرگانی گروهی از خبرگان اقتصاد کشور کانونی را با عنوان کانون کارآفرینان توسعه گرا تاسیس کردند تا بتوانند ایده های خود را برای توسعه اقتصادی کشور در قالب یک تشکل منسجم مطرح کنند.
در حالی که به نظر می رسد تشکیل این کانون در آستانه انتخابات اتاق بازرگانی بیشتر رنگ و بوی انتخاباتی دارد اما به  گفته سید محمد صدر هاشمی نژاد عضو هیات موسس این کانون و از چهره های شناخته شده اقتصادی نظام بانکی  و شرکتهای ساختمانی انتخابات اتاق بازرگانی تنها بخشی از فعالیت این کانون خواهد بود.
صدر هاشمی نژاد در پاسخ به سوالات مکرر خبرنگاران در خصوص دلایل تشکیل این کانون قبل از انتخابات و برنامه  انتخاباتی شان در انتخابات اتاق بازرگانی گفت: این کانون در سازمان ثبت شرکتها به ثبت رسیده  و به عنوان مجموعه ای مدنی در انتخابات نیز حضور پیدا خواهد کرد و از کاندیداهای مورد نظر خود حمایت کرده و بعد از انتخابات نیز به صورت تیمی در اتاق فعالیت خود را ادامه خواهند داد.
وی تصریح کرد: انتخابات اتاق بازرگانی محور برنامه ها نیست و این کانون برنامه های کلان خود را پس از انتخابات نیز ادامه خواهد داد.
به گزارش فود پرس در لیست هیات موسسان کانون کارآفرینان توسه گرا که بیشتر از چهره های فعال در انتخابات اتاق بازرگانی تششکیل شده است افراد شناخته شده ای همچون سید محمد صدر هاشمی نژاد،کاظم سماک، ارسلان قاسمی، حسین سلطانی نیا، منوچهر ملکیانی فرد، ناصر عطایی و محمد مروج حسینی به چشم می خورد.
همچنین در منشور کانون کارآفرینان توسعه گرا در خصوص دلایل پیدایش این تشکل آمده است: «توسعه به مفهوم گسترش توانمندی های شهروندان جامعه در کلیه عرصه های فردی و اجتماعی است. این فرایند راهی بس طولانی بوده و در جهان امروز کشورهای مختلف بر اساس جایگاهی که در مسیر توسعه کسب نموده اند،  طبقه بندی می شوند. در سال های اخیر کشورهای کمتر توسعه یافته خیز بلندی در جهت جبران عقب ماندگی های خویش برداشته اند و رقابت بسیار سختی در این خصوص به جریان افتاده است. با توجه به جایگاه نه چندان مطلوب کشورمان در مسیر توسعه، مسئولیتی بس عظیم بر عهده فعالان اقتصادی کشور قرار گرفته است و با عنایت به این که گذشت زمان و از دست رفتن هر لحظه و فرصتی بر صعوبت و سختی تحقق اهداف توسعه ای کشور می افزاید، جمعی از مدیران کار آفرین کشور به حکم مسئولیت های اجتماعی و با هدف احیاء بخش خصوصی و ماندگاری آن در اقتصاد کشور"کانون کارآفرینان توسعه گرا" را تشکیل داده و برای مشارکت در جهت پیمودن مسیر توسعه گرد هم آمده اند و از آنجایی که کلید اصلی موفقیت در پیمودن این راه را کارآفرینی می دانند، قصد ارائه تجربیات و توانمندی های خود برای توسعه کشور را دارند.»
منشور کانون کارآفرینان توسعه گرا هدف این تشکل را "تحقق توسعه اقتصادی کشور با محوریت بخش خصوصی در راستای تامین منافع ملی" اعلام کرده و از راهبردهایی شامل تبیین و ترویج اقتصاد رقابتی، بسط فرهنگ کار آفرینی، تبیین و ترویج مبانی اقتصاد بازار به عنوان محور توسعه ، ایجاد فضای امن برای بخش خصوصی و ترویج و تشویق بخش خصوصی برای ایفای نقش هر چه بیشتر در حوزه مسئولیت های اجتماعی سخن به میان آورده است.
کد خبر bacba520f3a44a389ec0e06adb43f2e5

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =