کشاورزی> رئیس سازمان چای کشور از اعلام نرخ جدید خرید تضمینی بزرگ سبز چای خبر داد و گفت: نرخ برگ سبز درجه یک نسبت به سال گذشته با ۱۲ درصد افزایش به ۲ هزار و ۴۴۷ تومان رسید.


محمد ولی روزبهان  از اعلام نرخ جدید خرید تضمینی برگ سبز چای خبر داد و اظهار داشت: قیمت برگ سبز چای درجه یک با ۱۲ درصد افزایش از ۲ هزار و ۱۸۰ به ۲ هزار و ۴۴۷ تومان و قیمت برگ سبز درجه ۲ با ۱۳ درصد افزایش از هزار و ۲۱۰ به هزار و ۳۶۷ تومان رسیده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه تاکنون ۴۱ هزار و ۵۰۰ تن بر گ سبز چای از کشاورزان خریداری شده است، افزود: ارزش این خرید ۸۸ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده ضمن اینکه  بین ۱۳ تا ۱۴ میلیارد تومان این پرداخت مربوط به سهم کارخانجات بوده که وصول شده و در اختیار چایکاران قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: به زودی ما تامین اعتبار خواهیم کرد و باقی مطالبات چایکاران را نیز می پردازیم. روزبهان از افزایش کیفیت چای تولیدی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: شرایط اقلیمی، آب و هوایی و اقدامات حمایتی دولت از تولید موجب افزایش کفیت آن نسبت به سال گذشته شده است.

منبع:مهر




کد خبر bbe8c6193097467f9eddc985650a0e13

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =