کشاورزی> مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه "خرید تضمینی گندم در ۷ استان جنوبی کشور به مرز ۵۰۰ هزار تن رسید" گفت: همزمان با خرید گندم، مقدار ۷۰۰۰ تن دانه‌ی روغنی کلزا هم از کشاورزان خریداری شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری از خرید تضمینی 470 هزار تن گندم از کشاورزان در مناطق جنوبی کشور تا صبح روز دوشنبه، ششم اردیبهشت خبر داد و اظهار کرد: ارزش ریالی گندم های خریداری شده 5 هزار و 500 میلیارد ریال می‌باشد و روزانه بیش از 30 هزار تن گندم به مراکز خرید این شرکت تحویل داده می‌شود که استان خوزستان با خرید بیش از 300 هزار تن، بیشترین میزان خرید این محصول را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: همچنین خرید تضمینی گندم در استانهای فارس، کرمان، بوشهر، ایلام، سیستان و بلوچستان و هرمزگان هم اکنون ادامه دارد و حدود 170 هزار تن گندم نیز در این استانها از گندمکاران خریداری شده است.

قنبری تصریح کرد: برای خرید تضمینی گندم در 7 استان یاد شده در حال حاضر 350 مرکز خرید فعال شده‌اند.

وی تاکید کرد که نرخ تضمینی مصوب و اعلام شده برای خرید گندم معمولی 12705 ریال و برای گندم دروم 13068ریال با افت مفید 4 درصد و افت غیر مفید 2 درصد و با حداکثر 2 درصد سن‌زدگی است که این شاخص‌ها در خرید این محصول توسط مراکز خرید اعمال می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه دستورالعمل خرید تضمینی گندم در سالجاری با رویکرد خرید گندم با کیفیت تدوین شده، اظهار امیدواری کرد که مراکز خرید این شرکت در سراسر کشور بیش از 9 میلیون گندم با کیفیت داخلی از کشاورزان خریداری کنند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت بهای گندم های خریداری شده پس از تامین اعتبار خرید و انجام عملیات بانکی به حساب کشاورزان واریز می‌شود و امسال تمام تلاشها معطوف به تامین اعتبارات مورد نیاز خرید و پرداخت به موقع وجوه گندم ها و جلب رضایت گندمکاران است.

قنبری همچنین به خرید دانه‌ی روغنی کلزا توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز اشاره و خاطر نشان کرد: همزمان با خرید گندم در مناطق جنوبی کشور، خرید کلزا نیز در برخی استانها شروع شده‌ و تاکنون حدود 7000 تن از این دانه روغنی از کشاورزان در استانهای خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان خریداری شده است.

کد خبر c04ad4be4dd84ca0b6037267daaf603b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =