غذا و تغذیه> برای رهایی از گرسنگی در ماه رمضان باید در وعده سحری و افطار غذا‌های کامل و مقوی را مصرف کرد.

 در ماه مبارک رمضان باید در وعده سحر و افطار خود غذا‌های کامل را جای داد تا به کمک آن‌ها انرژی یک روز را کسب کرد و بدون هیچ مشکلی روزه‌داری کرد.

در اینجا به معرفی موادغذایی کاملی که می‌توانند انرژی یک روز شما را تأمین کنند، می‌پردازیم.

ماهی سالمون

این ماهی(Fish) میزان قابل توجهی پروتئین، مواد معدنی و چربی را در خود جای داده است و در کنار امگا ۳‌ای که دارد می‌تواند انرژی روزانه شما را تأمین کند بهتر است ماهی سالمون را در وعده سحر خود جای دهید و به کمک انرژی ذخیره شده آن در بدنتان یک روز را سپری کنید.

جگر

جگر گوسفند سرشار از ویتامین‌های B۱۲، B۶، B۵ و آهن است این ماده غذایی انرژی کاملی دارد و می‌تواند به طور کامل انرژی شما را تأمین کند خوردن چند گرم جگر سبب ایجاد چندین برابر انرژی بیشتر در بدن می‌شود.

سیب‌زمینی

این ماده غذایی میزان قابل توجهی از مواد معدنی بدن را تأمین می‌کند، زیرا حجم بسیاری از پتاسیم، آهن، منیزیم و ویتامین‌ها را در خود جای داده است خوردن سیب‌زمینی به دلیل آن که سبب پر شدن حجم معده می‌شود می‌تواند ساعت‌ها شما را سیر نگه دارد.

کلم پیچ

کلم پیچ سرشار از ویتامین‌های (Vitamins)مختلف، موادمعدنی، فیبر و آنتی اکسیدان است و حجم آب زیادی که در آن به کار رفته است نه تنها تشنگی شما را برطرف می‌کند بلکه سبب پر شدن ظرفیت معده شما هم می‌شود.

منبع:شفاآنلاین
کد خبر c0b97841531f411d8a01f0c30a8e11d5

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =