صنایع غذایی> اقتصاد غذا- کارخانه ماکارونی انسی به دلیل عدم اجرای تعهدات خریدار، به سهامدارن قبلی باز می گردد.

رضا جواهر فروش بنیانگذار شرکت ماکارونی انسی و از پیشکسوتان صنعت ماکارونی ایران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری اقتصادغذا «فودپرس»، با اعلام خبر فوق افزود: متاسفانه خریدار کارخانه انسی ماکارون طی سال های اخیر به تعهدات خود عمل نکرده است و با توجه به پیگیری های حقوقی انجام شده و رای دادگاه، مالکیت این کارخانه در اختیار سهامدارن قبلی  قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص دلایل فروش این کارخانه گفت: در سال 1396 به منظور مدرن سازی خطوط تولید، اقدامات لازم برای خرید ماشن آلات مدرن تولید ماکارونی از شرکت پاوان ایتالیا انجام شد اما به دلیل توقف یک ساله ماشین آلات در گمرک و به وجود آمدن مشکلات مالی در این زمینه و عدم همکاری بانک ها، مجبور به فروش کارخانه  در سال 1398 شدیم.

جواهرفروش افزود: خریدار کارخانه بیش از یک سال از اجرای تعهدات خود امتناع کرد و در نتیجه مجبور شدیم از طریق قانونی پیگیر حقوق خود شویم و در نتیجه پس از شکایت و پیگیری های حقوقی انجام شده بالاخره دادگاه در شهریور ماه سال جاری رای به فسخ قرارداد فروش کارخانه داد.

این پیشکسوت صنعت ماکارونی در خصوص تاسیس کارخانه ماکارونی انسی گفت: در سال 1351 که هنوز ماشین آلات مدرن برای تولید ماکارونی در کشور وجود نداشت تولید ماکارونی با برند پیروز را در منطقه یافت آباد تهران آغاز کردم و سپس با خرید ماشین آلات به روز در سال 1378 کارخانه را به صفادشت منتقل کرده و برند انسی (NC) به بازار عرضه شد.

بنیانگذار ماکارونی انسی افزود: در سال 1393 و همزمان با آغاز به کار فاز 2 کارخانه صفادشت و افتتاح بزرگترین و اولین خط تمام اتوماتیک تولید رشته آشی در خاورمیانه، موفقیت های زیادی را در بازار داخلی و خارجی به دست آوردیم. اما متاسفانه در سال 1396 برای خرید و واردات ماشین آلات مدرن تولید ماکارونی از ایتالیا به مشکل برخوردیم و در سال 1398  مجبور به فروش کارخانه شدیم.

جواهر فروش با توجه به روند قانونی طی شده برای بازپس گیری کارخانه ماکارونی انسی و حکم دادگاه در خصوص فسخ قرارداد فروش کارخانه خاطرنشان کرد: اجرایی شدن حکم دادگاه و فسخ قرارداد فروش کارخانه باعث می شود تا سهامداران قبلی بتوانند مسیر رو به رشد گذشته را طی نموده و با تولید محصولات با کیفیت در زمینه ماکارونی و به ویژه رشته آشی در بازار صنایع غذایی کشور نقش آفرینی کنند.

کد خبر c44879faf22e4781a2439f6d00bdd1b5

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =