کشاورزی> مدیرکل مدیرکل «دفتر محیط زیست و سلامت غذا» وزارت جهاد کشاورزی از  حدمجاز آرسنیک در برنج، میزان کادمیوم در گندم و تجدیدنظر در استاندارد الک گندم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی پور گفت:  در راستای تأکید معاون اول رئیس جمهور در خصوص احصاء و اعلام مشکلات استانداردهای ملی، جلسه مشترک بررسی مشکلات استانداردهای ملی در حوزه وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد، رئیس سازمان دامپزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو برگزار و اختلاف نظرهای دستگاهی در حوزه مسئولیت این سه ارگان مطرح شد.

وی افزود: در این جلسه تجدیدنظر استاندارد حد مجاز مایکوتوکسین ها در خوراک انسان و دام مجدد مطرح شد و در نهایت با توجه به اینکه کمیته ملی این استاندارد پیش از این برگزار شده و توافقات لازم صورت گرفته بود، مورد توافق جمع قرار گرفت.

رفیعی پور ادامه داد: در زمینه بیشینه رواداری آرسنیک در برنج مورد اشاره در استاندارد ملی شماره ۱۲۹۶۸ مقرر شد حد مجاز آرسنیک در برنج ۱۵۰ ppb در نظر گرفته شده و آرسنیک معدنی به دلیل عدم وجود تجهیزات آزمون فعلاً در استاندارد لحاظ نشود.

مدیرکل مدیرکل «دفتر محیط زیست و سلامت غذا» وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: در خصوص میزان کادمیوم در گندم هم توافقات لازم در خصوص تغییر عدد ۳۰ ppb به ۶۰ ppb حاصل شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه، تجدیدنظر استاندارد الک گندم نیز مورد بحث قرار گرفت و در نهایت با نظر وزارت جهاد کشاورزی موافقت و اندازه الک گندم برای گندم معمولی ۲۰ در ۱.۷ میلی متر و برای گندم دوروم ۲۰ در ۱.۹ میلی متر در نظر گرفته شد.
کد خبر c4e7433e348f4b61ada8828fef0f1c50

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =