۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
آیا تا به حال احساس سنگینی و درد عضلانی ناشی از کار زیاد را تجربه کرده اید؟ حتما میدانید که این درد برای بیشتر از یک یا دو روز باقی مانده ، حتی در کسانی که اندام متناسبی دارند.

تحقیق جالبی در مجله the Journal of the International Society منتشر شده است که نشان می دهد کورکومین ، ماده فعال در ادویه زردچوبه میتواند به طور قابل توجهی صدمات عضلانی ناشی از فعالیت بیش از حد را کاهش دهد.

در این تحقیق بیست مرد سالم و فعال را به دو گروه تقسیم کرده و دو بار در طول روز به یک گروه دارونما و به گروه دیگر یک گرم کورکومین داده شد.به هر دو گروه از 48 ساعت قبل آزمون ورزشی (دویدن از یک تپه به سمت پایین برای 45 دقیقه) دارونما و کورکومین داده شده بود، و 24 ساعت بعد از آزمون دویدن ، محققان شروع به بررسی این کردند که کورکومین چقدر می تواند از سندرم درد عضلانی تاخیری پیشگیری کند.

محققان این تحقیق ، فعالیت دویدن از تپه را به این خاطر انتخاب کردند که این ورزش به خاطر فشاری که به کشیدگی عضلات می آورد معروف بوده و باعث فشار روی کل بدن و تولید رادیکال های آزاد و التهاب شده و در نهایت به درد و التهاب عضلانی منجر می شود.

صدمه عضلانی پس از دوره فعالیتبا استفاده از MRI مورد بررسی قرار گرفت. 48 ساعت بعد از آزمون دویدن، صدمات مولکولی هم با آزمایش خون و آنالیز سلول ها و بافت های میکروسکوپی بررسی شدند. گزارشی هم از شرکت کنندگان درباره سطح درد قبل و بعد از آزمون گرفته شد. محققان از طریق شواهد MRI متوجه شدند افراد خیلی کمی در گروه کورکومین صدمات عضلانی را تجربه کرده اند. همچنین گروه کورکومین علائم کمتری از صدمات یا التهاب عضلانی ناشی از ورزش بیش از حد را داشتند. این تحقیق نشان داد که کورکومین می تواند به پیشگیری و ترمیم صدمات عضلانی کمک کند. این تحقیق در مقیاس کوچکی انجام شد اما نتایج چشمگیری داشته که گواهی برای تحقیقات بیشتر در این زمینه است.

در تحقیق که قبلا در مجله the Journal of Pain Research منتشر شده، کورکومین اثر ضد درد قوی دارد (حتی بیشتر از 500 میلیگرم استامینوفن). این تحقیق نشان دادن نه تنها کورکومین درمان و ضددرد طبیعی و موثری است، بلکه به پیشگیری و ترمیم التهاب و صدمات کمک میکند.

دوز کورکومینی که در این تحقیق استفاده شد یک گرم (دوبار در روز)بود. یادتان باشد که همیشه قبل از شروع یک درمان جدید با پزشک خود مشورت کنید.

منبع:جام نیوز
کد خبر cc6840cd37184815a324a807b147ada2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =