کشاورزی> قائم‌مقام سازمان تعاون روستایی با اعلام اینکه احتمال پس گرفتن مسئولیت تنظیم بازار میوه از این سازمان هست،گفت:این سازمان میوه مورد نیاز مردم را تامین و توزیع کرد اما مسئولیت قیمت گذاری برعهده ستاد تنظیم بازار با مسئولیت آقای سینکی است.


سیدمهدی کلاته رحمانی در واکنش به نامه رئیس جمهور درباره نحوه تنظیم بازار و توزیع میوه شب عید و گلایه وی از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی افزود: " هیچ گونه عکس العملی نداریم برای اینکه ما سیستم اجرایی هستیم و رئیس جمهور رئیس ما است" ، در جای دیگری تصمیم گرفته ‌می‌شود و ما تنها اجرا می کنیم.

عضو هیات‌مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ادامه داد: رئیس جمهور در این ارتباط نظری دارند که معاون اول وی این موضوع را بررسی می کنند.

در سال آینده امکان پس گرفتن مسئولیت تنظم بازار وجود دارد

کلاته رحمانی اظهار داشت:  در این زمینه بررسی‌هایی انجام می شود و این امکان وجود دارد که برای سال آینده ما این مسوولیت را برعهده نداشته باشیم اما در صورتی که این مسئولیت دوباه در اختیار ما با شد بنا بر دستور مسئولان بالا دستی اقدام به انجام وظیفه می کنیم.

وی درباره برنامه‌های این سازمان در سال 94 برای تنظم بازار شب عید، گفت: در این باره هیچ برنامه ای نداریم زیرا تا زمانی که این مسئولیت به ما ابلاغ نشود، برنامه‌ای ارائه نخواهیم کرد.

 وزیر جهاد کشاورزی به رئیس جمهور در باره تنظیم بازار میوه پاسخ می دهد

کلاته رحمانی در پاسخ به این سوال که با توجه به قانون انتزاع، مسئولیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده آیا در این ارتباط تغییری ایجاد شده است که نیاز به ابلاغ دوباره دولت وجود دارد، تصریح کرد: در دولت در این باره تصمیم گیری می شود که مسئولیت تنظیم بازار کماکان برعهده چه بخشی باشد، در این ارتباط وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخ گویی دارای مسئولیت است.

قائم‌مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت:  وزیر جهاد کشاورزی در این ارتباط حتما نظرات خاص خود را دارند اما سازمان تعاون روستایی تا زمانی که این مسئولیت دوباره با آن سپرده نشود نظری نخواهد داشت.

مسئولیت قیمت گذاری میوه برعهده ستاد تنظیم بازار است

کلاته رحمانی  با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی مسئول کل بازار محصولات کشاورزی است خاطر نشان کرد:  به ما اعلام شده بود که میزان مشخصی از میوه را تامین و در بازار توزیع کنیم بر این اساس با هماهنگی ستاد تنظیم بازار و استانداری‌ها این میوه در کشور توزیع شد.

وی مدعی شد:  در شب عید سال گذشته سازمان تعاون روستایی توزیع مویرگی مناسبی در کل کشور داشت و میوه مورد نیاز مردم را از طریق استانداری ها در میان مردم توزیع کرد.

قائم‌مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور افزود: سازمان تعاون روستایی آن چیزی که در توان خود داشت انجام داد اما قیمت گذاری میوه برعهده ما نیست و سازمان‌های بالادست ستاد تنظیم بازار که دستگاه‌های مختلفی عضو آن هستند و دستگاه‌های ناظر در این زمینه مسئولیت دارند.

وی گفت : قیمت میوه مورد نیاز مردم در شب عید بر اساس دستور آقای سینکی دبیر ستاد تنظیم بازار مشخص شد و ما این مسئولیت را اجرا کردیم.

وی در ارتباط با مشکلات نحوه توزیع میوه اظهارداشت: درهر استان استانداران کارگروه تنظیم بازار که تمام دستگاه‌ها نیز در آنها حضور دارند تشکیل دادند و بر نحوه توزیع و تنظیم بازار نظارت کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن روحانی رئیس جمهور با ارسال نامه ای خطاب به معاون اول خود خواهان پیگیری موضوع افزایش قیمت میوه در روز های پایانی سال گذشته شد.
بر اساس اعلام روحانی، نحوه خرید محصولات کشاورزی توسط جهاد کشاورزی غیر قابل قبول بوده است و خواهان طراحی برنامه ای جدید از اکنون برای شب عید سال جاری گردید.

بنابر اعلام بانک مرکزی، در عید 94 قیمت برخی از میوه‌ها 70 و برخی 164 درصد افزایش داشته است.

منبع:تسنیم
کد خبر cd5bc2804ab04fe6bdda4f16d27f80d2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =