در حالی که مصوبات ستاد تنظیم بازار همواره بر زندگی و معیشت مردم به صورت مستقیم اثر‌گذار است، جلسات آن ماه‌هاست در سکوت خبری برگزار می‌شود که البته در این میان بازار شایعات هم داغ است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، جلسات ستاد تنظیم بازار هر دوشنبه با دبیری حسن یونس سینکی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار می‌شود. اعتقاد مسوولان ستاد تنظیم بازار این است که اگر این مصوبات کمتر رسانه‌ای شود، می‌تواند بازار کشاورزی و صنایع غذایی را بهتر کنترل کنند. اما طی این مدت نه تنها تغییری در نحوه مدیریت بازار ایجاد نشده، بلکه همواره پس از اتمام جلسات ستاد تنظیم بازار، بازار شایعات و خبرهای غیررسمی درباره‌ی مصوبات ستاد تنظیم بازار داغ بوده است. از سوی دیگر برخی از افراد به واسطه ارتباطات خود به راحتی به مصوبات این ستاد دسترسی دارند و این همان رانت اطلاعاتی است.

گرچه خبرهای به دست آمده حاکی از آن است که مسوولان ستاد تنظیم بازار در پی اعتراض جمعی از کارشناسان و البته رسانه‌ها مبنی بر اطلاع‌رسانی صحیح و هوشمند مصوبات ستاد تنظیم بازار و نقش آن در کنترل بازار و جلوگیری از شایعه‌پراکنی درصددند تا یکی از اعضای این ستاد را به عنوان سخنگو معرفی کنند تا اطلاع‌رسانی از این طریق صورت گیرد اما هنوز تکلیف این سخنگو مشخص نشده است.

به نظر می‌رسد وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید تا تنظیم بازار محصولات کشاورزی باید با شفاف‌سازی در روند اطلاع‌رسانی مصوبات ستاد تنظیم بازار جلوی شایعات و رانت‌های اطلاعاتی را بگیرد تا بتواند بهتر از گذشته بازار محصولات کشاورزی و سبد غذایی مردم را تنظیم کند.
کد خبر effdde18ac354160a85463df936ab636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =