صنایع غذایی> مدیرکل دفتر ساماندهی و توسعه تجارت وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه مجوزی برای واردات شکر صادر نشده و این موضوع به شدت تکذیب می‌شود، گفت: تنها با واردات موقت برای صادرات موافقت اصولی شده است.

سید جمال مدرسی با بیان اینکه مجوزی برای واردات شکر صادر نشده و این موضوع به شدت تکذیب می‌شود، اظهارداشت: تنها با واردات موقت برای صادرات موافقت شده است.

وی افزود: در ورود موقت، واردات شکر انجام نمی‌شود بلکه افراد شکرخامی را در ازای اعطای وثایق و تضمین‌نامه به گمرک وارد می‌کنند، به عنوان مثال دوبرابر ارزش کالا وثیقه می‌گذارند، شکرخام را می‌آورند، تصفیه و صادر می‌کنند سپس برگ سبز صادرات گمرک را می‌برند و وثیقه‌شان آزاد می‌شود.

مدرسی با بیان اینکه حداکثر برای نیاز سه ماه کارخانجات اجازه واردات داده می‌شود، اضافه کرد: به عنوان مثال، اگر پروانه کارخانه‌ای ۳۰ هزارتن است، حداکثر برای ۳ ماه (یک چهارم ۳۰ هزارتن) اجازه واردات داده می‌شود.

این مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی با اشاره به سخنان معاون وزیر جهادکشاورزی مبنی بر اینکه هیچ‌گونه ابلاغیه‌ای از سوی وزرات‌ جهاد برای واردات شکرخام صادر نشده است و متقاضیان واردات باید تضمین دهند که محصول وارداتی هیچ‌گونه رسوبی در بازار داخلی نکند، گفت: پیش از این راه واردات موقت بسته بود و ما موافقت اولیه خود را اعلام کرده‌ایم، الان دو شرکت متقاضی واردات شده‌اند گفتیم ضمانت نامه ارایه کنند.

مدرسی با بیان اینکه متقاضیان هنوز تضامین را تامین نکرده‌اند، ادامه داد: اگر تضامین تامین شود موافقت اصولی با این دو مجموعه انجام شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که هنوز مجوز برای واردات موقت صادر شده است یا خیر؟ گفت: خیر، این مساله منوط به تامین تضامین است که باید متقاضیان به گمرک ارایه دهند تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

منبع:مهر
کد خبر ce7a1f9743ff4f71b9b7219cf84d9b92

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =