۰ نفر
۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران گفت: به دلیل این‌که در فصل زمستان، سرانه مصرف آب کم می‌شود، میزان تولید این محصول 50 درصد و قیمت آن تا 15 درصد کاهش یافته است.

پیمان فروهر با بیان این‌که بسیاری از کارخانه‌ها فعالیت‌شان کاهش یافته است و رو به تعطیلی هستند، اظهار کرد: هر ساله در فصل زمستان میزان تولید آب معدنی کاهش می‌یابد که اصلاح این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی مهم‌ترین پارامتر صادرات آب معدنی را حل مسائل حمل‌ و نقل و حمایت‌های دولت در این راستا عنوان کرد و گفت: کرایه حمل آب معدنی بسیار زیاد است و این مساله موجب شده که تمامی پتانسیل این محصول در بازار صادرات وارد نشود.

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران با بیان این‌که علی‌رغم وجود چنین شرایطی در سه سال گذشته صادرات این محصول صعودی بوده است، گفت: در سال 1391 صادرات آب معدنی پنج میلیون دلار و در سال گذشته نیز هفت میلیون دلار بوده است.

فروهر ادامه داد: امسال نیز تاکنون صادرات هفت میلیون دلار آب معدنی صادر شده و انتظار می‌رود تا پایان سال این رقم به 10 میلیون دلار افزایش پیدا کند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر آب معدنی به عراق، افغانستان و امارات صادر می‌شود، گفت: ایران این پتانسیل را دارد که به کشور‌های آسیای میانه همچون ترکمنستان، پاکستان و ... نیز آب معدنی صادر کند اما این امر مستلزم حمایت‌های ویژه‌ است.

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران با بیان این‌که خواسته تولیدکنندگان این بخش ثبات قیمت آب و عدم افزایش قیمت است، اظهار کرد: با توجه به این‌که تنها سه درصد مردم از آب بسته‌بندی شده استفاده می‌کنند، افزایش قیمت آب می‌تواند دلیلی بر کاهش این تعداد باشد.

فروهر ادامه داد: از آنجاکه مصرف آب بسته‌بندی شده نیازمند فرهنگ‌سازی است، افزایش قیمت آن می‌تواند دلیلی بر مصرف‌ نکردن مردم از این محصول باشد. به همین دلیل امیدواریم برای سال آینده هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته باشیم.

منبع:ایسنا
کد خبر cf0ec67949ce4865aaa833b76d042044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =