مواد غذایی> اقتصاد غذا - در حالی که تشکلهای دامداران با همراهی وزارت جهاد کشاورزی بیشترین فشار را برای تغییر قیمت سبوس گندم بر روی دولت و به ویژه وزارت صمت و کارگروه تنظیم بازار می آورند اما تشکلهای آرد سازی همچنان به سکوت خود ادامه می دهند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس»، کارخانجات آرد سازی به عنوان تنها گروه صنعت غذا که بیشترین وابستگی را به دولت دارد مدتی است که با چالش قیمت گذاری سبوس گندم دست و پنجه نرم می کند.
چالشی که ابتدا و پشت درهای بسته به نفع آردسازان به پیش رفت اما پس از تصمیمات وزارت صنعت و کارگروه تنظیم بازار با واکنش تند دامداران و شخص وزیر جهاد کشاورزی مواجه شد به طوری که محمود حجتی در نامه ای به رییس جمهور خواستار تجدید نظر در خصوص قیمت گذاری سبوس شد.
این اتفاقات در حالی رقم خورد که دامداران با نامه نگاری های سرگشاده و درخواست کمک توانستند شرایط را تغییر دهند اما در طرف دیگر ماجرا  صدایی از تشکلهای آردسازان به گوش نرسید و سردمداران تشکلهای آرد سازی ترجیح دادند با سکوتی منفعلانه کار را به پیش ببرند. تشکلهایی که طی سالیان متمادی توسط افراد خاص و ثابتی اداره شده و بیشتر تمایل دارند به صورت محفلی و در اتاق های دربسته به حل مشکلات بپردازند. تکنیکی که به نظر می رسد اینبار کارآیی خود را ازدست داده و احتمال شکست آرد سازان در مقابل دامداران را افزایش داده است.
در همین حال سید محمدرضا مرتضوی رییس انجمن آردسازان که  چهره ای پر سر و صدا در سایر زمینه های اقتصادی می باشد در این زمینه سکوت اختیار کرده  و در معدود اظهارات خود در این زمینه  تنها در یک جمله به خبرگزاری تسنیم گفته که اختلاف نرخ فعلی سبوس با نرخ قبلی به حدود 800 میلیارد تومان می رسد.(لینک)

کد خبر d3e0fb8c60c04cea93aa9d915fb2dbb6

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =