رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی۱۱۵۵ تومانی گندم متناسب با قیمت تمام شده آن نیست،گفت: دولت باید این رقم را با توجه به نرخ تورم، هزینه های تولید و سایر شرایطی که در کشور وجود دارد نزدیک به ۱۵۰۰ تومان تعیین می‌کرد.

عباس رجایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به نرخ خرید تضمینی1155 تومانی گندم که چند روز پیش توسط دولت تصویب شد، اظهار کرد: ما معتقدیم این نرخی که برای قیمت گندم تعیین شده متناسب با شرایط فعلی کشور نیست و متوسط قیمت تمام شده گندم در کشور بالاتر از آن است.

وی افزود: مناسب بود که دولت این رقم را با توجه به نرخ تورم ، هزینه های تولید و سایر شرایطی که در کشور وجود دارد نزدیک به 1500 تومان در هر کیلو گندم  تعیین می‌کرد.

رجایی اضافه کرد: اگر ما نرخ گندم وارداتی به کشور، هزینه حمل، بیمه، دموراژ و میزان هزینه‌ای را که بابت حمل و نقل در داخل کشور برای رسیدن به سیلوها وجود دارد، محاسبه کنیم، متوجه می‌شویم قیمت گندم وارداتی نیز برای کشور حول و حوش 1500 تومان تمام می شود بنابراین چرا ما باید کاری کنیم که این پول به‌جای اینکه در اختیار کشاورزان داخلی قرار بگیرد به خارجی‌ها داده شود؟

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما ضمن اینکه از دولت برای اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی گندم تشکر می کنیم، معتقدیم این نرخ قیمت واقعی خرید گندم نیست و به نظر می رسد دولت باید تجدید نظری در این زمینه داشته باشد.
کد خبر d673e5e290bf47318557a1c478d30772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبرشریفی مسعول انجمن علوم وفناوری غلات ایران ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    تعجب میکنم ایشان با مسعولیتی که دارند چگو نه چنین اظهار نظری میکنند چرا که هرمیزان گندم بخواهند دربندرشمالی در حال حاظر هر کیلوگرم حداکثر ۱۰۵۰تومان است