۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کشاورزی> مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کار برداشت محصول کلزا از سطح بیش از 350 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به وسیله 12 دستگاه کمباین آغاز شد.

منصور عدل افزود: خرید تضمینی کلزا از سوی دولت موجب شده تا کشاورزان ایرانشهر سطح زیر کشت این محصول را نسبت به پارسال به سه برابر افزایش دهند.

وی افزود: امسال دولت هر کیلوگرم کلزا را 22 هزار ریال از کشاورزان خریداری می کند که این امر موجب تشویق کشاورزان در افزایش سطح زیر کشت این محصول شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر متوسط برداشت کلزار در هر هکتار را 750 تن عنوان کرد و گفت: این محصول به کارخانجات روغن کشور عرضه شود.

عدل گفت: 85 درصد روغن مصرفی ایران از خارج از کشور وارد می شود که باید تلاش کرد با افزایش سطح زیرکشت محصولات روغنی از جمله کلزا در تامین روغن مصرفی به خودکفایی برسیم.

وی با بیان اینکه بیش از 100 نفر در کار کاشت، داشت و برداشت محصول کلزا در ایرانشهر اشتغال دارند پیش بینی کرد: امسال افزون بر 19 میلیارد ریال از محل فروش کلزا عاید کشاورزان شود.

ایرانشهر واقع در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از شهرستان های مهم این استان به ویژه در بخش کشاورزی و صنعتی از توانمندی بالایی برخوردار است و به سبب داشتن آب و هوای مساعد بیشتر محصولات کشاورزی گرمسیری در آن کشت و تولید می شود.

منبع:ایرنا
کد خبر d7591aadf95a4201955a80328d3ecbb7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =