خرید تضمینی شیرخام برای تبدیل شدن به شیرخشک به‌صورت مقطعی توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور و فقط در جهت تعادل عرضه و تقاضا انجام می‌شود.


وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه موافقت‌نامه همکاری مشترک جهت توسعه فناوری‌های زیستی در بخش کشاورزی با معاونت علمی و فناوری درباره وضعیت خرید تضمینی شیرخام گفت: خرید تضمینی شیرخام کمتر اتفاق افتاده است، اما امسال با توجه به درخواست شرکت‌های فراوری‌کننده لبنیات، مقرر شده است که این خرید توسط تعاون روستایی کشور انجام شود.

محمود حجتی افزود: تقاضا برای فرآورده‌های شیری به اندازه تولید نبوده، بنابراین برای جلوگیری از ضرر و زیان این بخش، به‌صورت مقطعی شیرخام را تضمینی خریداری می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تعاون روستایی کشور با توجه به قوانین موجود و در چارچوب قیمت‌های تصویب‌شده، شیرخام را خریداری کرده و سپس آن را به شیرخشک تبدیل می‌کند تا بازار عرضه و تقاضای فرآورده‌های لبنی متعادل شود.

وزیر جهاد کشاورزی درباره مازاد تولید مرغ نیز ادامه داد: ازدیاد تولید مرغ در کشور مقطعی بوده و طی سه هفته اخیر به‌صورت کامل محصول مرغ اضافه از بازار جمع‌آوری شده است.

حجتی تصریح کرد: مدیریت بر تولید و توسعه بازار، مدنظر وزارت جهاد کشاورزی است و در مقاطع مختلف تلاش می‌کنیم تا از تولید حمایت کنیم.

وی یادآور شد: برای توسعه بازار و صادرات مرغ نیز برنامه‌های ویژه‌ای داریم که با توجه به زمان‌بر بودن آنها، در دستور کار بخش‌های مختلف قرار دارد.

منبع:ایانا
کد خبر d7707024fe824b7c8006eddcfe9a4020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =