صنایع غذایی> اقتصاد غذا - انتخابات هیات رییسه کمیسیون‌ کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران برگزار شد و کاوه زرگران برای دو سال دیگر به عنوان رییس انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، با برگزاری انتخابات هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران، رییس این کمیسیون برای یک دوره دو ساله دیگر ابقا شد. در این انتخابات که در حضور اعضای هیات رییسه اتاق تهران و با حضور 8 عضو این کمیسیون برگزار شد، کاوه زرگران که تنها نامزد ابقای کرسی ریاست بود، موفق شد تمام آرای اعضا را کسب کند.

همچنین با رای اعضای این کمیسیون، لطف‌اله سعیدی و مهدی معصومی اصفهانی به عنوان نواب رییس انتخاب شدند.

مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران، در این جلسه، با تقدیر از تلاش‌های اعضای کمیسیون در دوره قبل و بیان اینکه حضور نمایندگان دولت در جلسات این کمیسیون، پررنگ بوده است، اظهار امیدواری کرد که در دوره دو ساله جدید نیز پیگیری‌های کمیسیون کشاورزی اتاق تهران برای حل مشکلات بخش صنعت غذا و کشاورزی کشور به مانند دوره اول نتیجه‌بخش باشد.

کاوه زرگران، رییس این کمیسیون نیز تشکیل جلسات مشورتی کمیسیون با حضور معاونان و مدیران ارشد دستگاه‌های مرتبط با بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در دوره نخست تلاش کردیم که کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران به مکانی برای نقد سیاست‌ها و تصمیمات وزارت جهادکشاورزی و چکش‌کاری برخی سیاست‌ها تبدیل شود که این رویه در دوره جدید نیز ادامه خواهد داشت.

لطف‌اله سعیدی، نایب رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران، نیز حضور تشکل‌های بخش غذایی کشور در جلسات این کمیسیون را نقطه قوت آن دانست و گفت: امیدواریم که به مانند دوره قبل، این کمیسیون به محلی برای پختگی آرا و نظرات و تصمیمات بخش خصوصی تبدیل شود.

محمدعلی طهماسبی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، نیز از این کمیسیون به عنوان کانون مشورتی حوزه غذا و کشاورزی یاد کرد. وی به عنوان نمونه به یکی از تصمیمات اتخاذ شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی در قالب کمک‌های مشورتی این کمیسیون و بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: بر اساس سیاست وزارت جهاد کشاورزی، مقرر شد که واردکنندگان موز به کشور در ازای دریافت مجوز واردات خود، اقدام به صادرات سیب از کشور کنند که این اقدام منجر به صادرات 352 هزار تن سیب از کشور شد.

احمد صادقیان از اعضای این کمیسیون نیز طی سخنانی، خواستار بررسی بیشتر کمیسیون در مورد مساله خرید تضمینی گندم شد. به گفته وی، در حال حاضر گندم در کشور دارای سه نرخ است که این اتفاق به ایجاد فساد و رانت در این بخش دامن زده است. این عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران، افزود: سیاست نادرست قیمت‌گذاری گندم منجر به این شد که تاکنون بیش از 2 میلیون تن گندم در داخل کشور گردش مکرر داشته است.

کد خبر da8f68e26eaa4d0b84da38035172f48e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =