وزیر جهاد کشاورزی گفت: اجازه واردات میوه ندادیم، واردات پرتقال به طور استثناء موردی و فقط برای تامین میوه شب عید بود.

محمود حجتی بعد از پایان آخرین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال 95 در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در سالی که گذشت، رشد خوبی را با توجه به شرایط داشت، گفت : ایران در تولیدات محصولات باغی دارای مزیت‌های زیادی است و بخش عمده ای از صادرات بخش کشاورزی‌ ما مربوط به محصولات باغی و میوه‌ها و غیره می شود و به خاطر تنوع اقلیمی که داریم کشوری باغی هستیم.

حجتی خاطرنشان کرد : در زمینه محصولات باغی تقریباً نیازی به واردات نداریم و صادرکننده هستیم.

وی تأکید کرد: بحثی که مربوط به واردات است، صرفاً به صورت محدود و توسط کارگزار دولتی و این هم به خاطر مشکلی که در ارتباط با پرتقال و سرمازدگی در مازندران ، پیش آمد ، انجام گرفت ، چون سرمازدگی متأسفانه خسارت بسیار زیادی را کشاورزان و باغداران به ویژه مازندران، گیلان و گلستان تحمیل کرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت : دولت برای رفع مشکلات کشاورزان تلاش زیادی کرد و منابع خوبی را اختصاص داد البته آن میزانی که خسارت ایجاد شد با آنچه که دولت انجام داد ، قابل قیاس نیست ولی دولت هم به نظر بنده، با توجه به شرایط مالی که داشت توجه خوبی کرد که بنده به سهم خود هم از دولت و هم از همراهی مردم تشکر می‌کنم.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: بالاخره ایام شب عید است و مردم پرتقال سالم می‌خواهند و میزان حداقلی برای اینکه مردم دچار زحمت نشوند و مشکلی نداشته باشند به حد ضرورت و اضطرار وارد شد.
حجتی اظهار داشت: بخش کشاورزی در 9 ماه سال جاری نزدیک به 5.7 رشد داشت که رشد قابل قبولی است در حالی که پیش‌بینی ما رشد 5 درصد بود که در نهایت شاهد عدد خوبی در بخش رشد کشاورزی بودیم.
وی با اشاره به تولیدات مناسب در برخی از محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد : در بخش گندم بیش از نیازمان ، تولید کردیم و اکنون 9 میلیون تن گندم ذخیره داریم که عدد بسیار خوبی است و بیش از پیش بینی ذخایر استراتژیک ماست.
وزیر جهاد کشاورزی گفت : همچنین در محصولاتی مانند شکر رشد تولید خوبی داشتیم و امسال نیز با تولید یک میلیون و 610 هزار تن رکورد تولید شکر را داشتیم که نسبت به سال 92 نشاندهنده رشد 50 درصدی است.
وی افزود : در سایر محصولات از جمله محصولات باغی و دامی رشد خوبی گزارش می شود و در تولید میگو از 10هزار تن در سال 92 به حدود 22هزار تن در سال جاری رسیده‌ایم.

حجتی گفت : در موضوع بهره‌وری هم به ویژه در زمینه بهره‌وری آب سرمایه‌گذاری های سنگینی شده است.

منبع:صدا و سیما
کد خبر db621b1d0cca42e58371d75dde9b65d8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =