مدیرعامل اتحادیه سوپرمارکت‌داران با بیان اینکه میزان خرید مردم از لبنیات بسیار کاهش یافته است، گفت: سوپرمارکت ها قیمت انواع لبنیات را کاهش داده و با تخفیف 10 تا 15 درصدی محصولات را می فروشند.

سعید درخشانی در خصوص تخفیف 45 درصدی لبنیات که در برخی فروشگاه‌ها مشاهده می‌شود، گفت: بعید است که محصولات را تا 45 درصد تخفیف دهند. حداقل در سوپرمارکت‌ها و خرده‌فروشی‌ها که زیر مجموعه اتحادیه ما هستند، تخفیف تا 15 درصد است.

وی افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ به دلیل فاسد شدن شیر و لبنیات و گذشتن تاریخ مصرف این محصولات شاید این کار را انجام دهند.

درخشانی با گلایه از رکود بازار گفت: در حال حاضر بازار کشش کمتری دارد و کساد بوده که دلیلش نامشخص است. البته این رکود در تمامی اصناف مشاهده می‌شود زیرا بازار مانند زنجیره ای است که از سوپرمارکت گرفته تا ساخت و ساز به هم مرتبط است.

مدیر عامل اتحادیه سوپرمارکت‌داران در خصوص بازار شب عید گفت: بازار شب عید به همین منوال باقی خواهد ماند و گمان نمی‌رود این رکود تمام شود. زیرا تا زمانیکه بازار کساد است کاهش خرید و کاهش تولید وجود خواهد داشت.

گفتنی است هفته گذشته رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات در خبری از عرضه ماست و پنیر در برخی از فروشگاه‌های بزرگ با تخفیف 40 تا 45 درصدی خبر داده و گفته بود: به دلیل کاهش مصرف محصولات لبنی صاحبان این صنایع برای فاسد‌ نشدن محصولات خود برخی از آنها را با تخفیفاتی عرضه می‌کنند که در این میان ماست و پنیر با 40 تا 45 درصد، بیشترین تخفیف را دارند.

علی رجبی با بیان اینکه با توجه به این‌که ماست و پنیر از پرمصرف‌ترین لبنیات به‌شمار می‌روند، اعمال تخفیف در این محصولات به دلیل مصرف زیاد آنهاست، گفت: البته تخفیفی در زمینه‌ عرضه شیر اعمال نمی‌شود چون زمانی‌ که شیر به پایان تاریخ مصرف خود نزدیک شود می‌توان آن را به شیر خشک یا سایر محصولات لبنی تبدیل کرد.

منبع:میزان
کد خبر dd1197d74f114fedbd87b3ed56e28a78

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =