مواد غذایی> رییس سازمان غذا و دارو به اقدامات صورت گرفته سازمان غذا و دارو در بخش نظارت بر فرآورده‌های غذایی، کشاورزی و صنعت غذایی اشاره کرد.

دکتر رسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو به اقدامات صورت گرفته سازمان غذا و دارو در بخش نظارت بر فراورده های غذایی، کشاورزی و صنعت غذایی اشاره کرد و با بیان اینکه این نظارتها به شدت گسترش یافته است اظهار داشت: از نظر کاهش مخاطرا ت غذایی در دو سال اخیر فعالیتهای بزرگی داشته ایم که در سال جاری همچنان  انها را ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: در سال گذشته برای کاهش اسید های چرب اشباع و ترانس  که مستقیما با بیماریهای قلبی و عروقی  در ارتباط هستند برنامه های مهمی را عملیاتی کردیم که از جمله آنها کاهش 300هزار تنی واردات روغن پالم به کشور، از حدود750 هزار تن  واردات است.

دکتر دیناروند با تاکید بر اینکه امسال هم برای اینکه از این عدد عبور نکنیم همچنان  سیاست  کنترل واردات را ادامه خواهیم داد تصریح کرد: از آنجا که اسید چرب اشباع این روغن بالاتر از سایر روغنهاست این عمل انجام شده بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی کاهش اسید چرب ترانس در روغن های جامد را یکی دیگر از طرحهای سازمان متبوعش دانست و عنوان نمود:  سطح مجاز آنرا هم برای روغنهای قنادی و هم برای روغن های مصرفی خانوار تا حدود نصف کاهش داده ایم.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو  در بخش دیگری از سخنانش به کاهش نمک و شکر در فراورده های غذایی بویژه  انواع کنسرو، آبمیوها و نوشیدنیها  بعنوان دیگر فعالیتهای تاثیر گذار در ارتقای سلامت فراورده های که سازمان غذا و دارو بر آن متمرکز شده است اشاره کرد و خبر داد: صنعت می خواهد بصورت داوطلبانه  کاهش مقدار قابل توجهی نمک و شکر را در محصولات خود لحاظ نماید ضمن اینکه خود ما نیز بصورت همزمان ضوابطمان را در این بخش اصلاح  خواهیم نمود.

وی همچنین افزود: برای تقویت زیر ساختهای ازمایشگاهی در راستای کنترل الاینده ها و تقلبات غذایی به تجهیز ات نیاز داریم بخشی ازاین اعتبارات جهت رفع نیازها تامین و بخش دیگر نیز تامین خواهد شد.

 دکتر دیناروند در ادامه توسعه نظارتها را مستلزم آزمایشات و نمونه برداریهای بیشتر  و این کار را هم مستلزم تقویت دانشگاهها دانست و خاطر نشان کرد: آنها نیاز به دستگاههایی دارند که بتواند با سرعت بالا آلاینده ها را شناسایی کنند گرچه پروژه، پروژه سنگینی است اما باید تلاش  در جهت سرعت و دقت  انجام پذیرد.

وی در پایان تاکید نمود: باید مراقب سلامت فراورده هایی که به مصرف مردم می رسد باشیم  وبرای  حصول حس اطمینان مردم به ما نیز چاره ای جز تلاش  فراوان نداریم.


منبع:باشگاه خبرنگاران
کد خبر e00e37cb87da499d9041a625af4c5182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =